بهره‌مندی بیش از ۳۷ هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر در اربعین

تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت بیش از ۳۷ هزار نفر از خدمات امدادی نیروهای هلال احمر در عملیات امداد ونجات اربعین حسینی بهره‌مند شدند.

کد مطلب: ۱۴۹۶۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌مندی بیش از ۳۷ هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر در اربعین

بابک محمودی در خصوص امدادرسانی تیم‌ های امدادی و عملیاتی هلال احمر به زائران اربعین حسینی در قرارگاه های مرزی کشور افزود : ۳۷ هزار و ۸۲۶ نفر از پانزدهم مرداد لغایت دوم شهریور ۱۴۰۳، از خدمات امدادی هلال‌ احمر بهره‌مند شدند.

وی اظهارداشت: در این مدت ۲۷۶ نفر از این مراجعه کنندگان دچار مصدومیت شدند که ۲۴۴ نفر بیمار و ۳۲ نفر فوتی از کشور عراق به قرارگاه های مرزی هلال احمر ایران تحویل داده شدند و پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال یافتند، در این بین ۳۱ نفر در سوانح ترافیکی مصدوم شدند که از این تعداد ۲۳ نفر مصدوم و همچنین ۸ نفر از جان‌باختگان با استفاده از تجهیزات ست نجات رهاسازی شدند.

وی اضافه کرد: ۸ هزار و ۴۱۴ نفر از زائران اربعین حسینی در محل توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در محل درمان سرپایی شدند، همچنین ۹۳ مورد عملیات امداد ونجات ترافیکی توسط نیروهای هلال احمر به ثبت رسید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: به ۹ هزار و ۷۸۲ نفر از زائران نیز اسکان اضطراری داده شد و ۱۸ هزار و ۴۴ نفر مراجعه کننده به قرارگاه های مرزی از خدمات سلامت محور نیروهای هلال احمر از جمله تست فشارخون و قندخون بهره مند شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار