بازدید هیات قضایی از ندامتگاه زنان تهران؛

پرونده ۱۵۰ زندانی خارج از نوبت در کمیسیون عفو بررسی می‌شود

ترهان (پانا) - رئیس کل دادگستری استان تهران از آزادی ۶۳ نفر از زندانیان در جریان بازدید از ندامتگاه زنان خبر داد و گفت: برای ۱۵۰ زندانی واجد شرایط اولیه عفو، دستور داده شد که پرونده و درخواست آنها خارج از نوبت در کمیسیون عفو استان مطرح و در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.

کد مطلب: ۱۴۹۵۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
پرونده ۱۵۰ زندانی خارج از نوبت در کمیسیون عفو بررسی می‌شود

علی القاصی امروز چهارشنبه در صدر یک هیات قضایی متشکل از دادستان تهران، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران و جمعی از مدیران مجموعه قضایی استان تهران در ندامتگاه بانوان حضور یافت و ضمن ملاقات چهره به چهره با زندانیان، درخواست‌های آنها را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در حاشیه حضور در ندامتگاه زنان از جمله برنامه‌های مدیریت مجموعه قضایی استان تهران را که به‌صورت مستمر در زندان‌ها دنبال می‌شود، حضور جمعی قضات اعم از دادسراها و دادگاه‌ها در محل زندان جهت ملاقات چهره به چهره با زندانیان و بررسی وضعیت آن‌ها به‌صورت میدانی و تصمیم اجرایی در خصوص آن‌ها در محل زندان عنوان کرد.

وی با اشاره به تشکیل چهارمین نشست ستاد ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری با حضور اعضای این ستاد در محل ندامتگاه زنان تهران گفت: در این نشست وضعیت زندانیان این ندامتگاه از حیث تعداد زندانیان و از نظر علت و چگونگی ماندگاری مددجویان در محل زندان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

القاصی مهر با اشاره به تهیه فهرست اسامی و اطلاعات زندانیان با ماندگاری طولانی‌مدت در این ندامتگاه اظهار داشت: مقرر شد که مدیران واحدها و روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های مربوطه، وضعیت پرونده ۱۰۲ نفر از محکومان و زندانیان با ماندگاری طولانی مدت را به‌طور ویژه مورد بررسی قرار دهند همچنین مقرر شد وضعیت زندانیانی که مدت ماندگاری آن‌ها در زندان بیش از سه سال است، در یک فرایند ویژه تحت پیگیری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به پیگیری و بررسی وضعیت و شرایط زندانیانی که صرفا به‌دلیل رد مال و محکومیت مالی در زندان حضور دارند، خاطرنشان کرد: با همت همکارانم تعداد ۳۱ نفر از زندانیانی که مجموع بدهی آنها بیش از ۱۷ میلیارد تومان بود با پرداخت هشت میلیارد تومان و با مساعدت ستاد دیه و کمک خیرین در حق طلبکاران از زندان آزاد شدند.

وی اضافه کرد: همچنین در جریان بررسی پرونده زندانیان، ۳۲ نفر از اشخاص واجد شرایط لازم برای اعطای مرخصی پایان حبس شناخته شدند که در نتیجه در جریان بازدید امروز، ۶۳ نفر از زندانیان ندامتگاه زنان آزاد شدند.

القاصی مهر از صدور دستورات ویژه قضایی در جهت پیگیری و تعجیل در رسیدگی به پرونده متهمان و محکومان با ماندگاری طولانی‌مدت در جریان ملاقات چهره به چهره با زندانیان خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به تشکیل کمیته ویژه قضایی به‌منظور بررسی درخواست‌های زندانیان ندامتگاه زنان گفت: درخواست‌های همه زندانیان در جریان بازدید امروز دریافت و مقرر شد کمیته‌ای در دادگستری کل استان تهران مرکب از معاون دادستان تهران، معاون دادگستری در امور زندانیان و محاکم تهران این درخواست‌ها را به‌طور ویژه مورد بررسی قرار دهد و مساعدت‌های لازم با آنها اعمال شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران از آزادی ۱۱۴ نفر از زندانیان از ابتدای محرم تاکنون در جریان پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» با مساعدت خیرین خبر داد.

یونس طرهانی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران در امور زندان‌ها نیز در حاشیه این بازدید گفت: برای اولین بار با استقرار ۶ نفر از کارشناسان کمیسیون عفو و بخشودگی در محل بازدید هیات قضایی از زندان‌های استان تهران، دستورات بررسی شرایط مددجویان زندان در همان محل و با بررسی اولیه پرونده‌های آنان مورد بررسی قرار گرفت که طی آن ۱۵۱ نفر از مددجویان حائز شرایط اولیه برای بررسی در نشست کمیسیون استانی شناخته و معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار