انتقال ۱۳ مصدوم ترافیکی اربعین در عراق با همکاری مشترک اورژانس و ارتش

تهران (پانا) - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام از اجرای عملیات انتقال ۱۳ مصدوم حوادث ترافیکی که در عراق دچار حادثه شده‌اند به مراکز درمانی تهران با همکاری مشترک اورژانس و ارتش به وسیله هواپیما خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
انتقال ۱۳ مصدوم ترافیکی اربعین در عراق با همکاری مشترک اورژانس و ارتش

صیدنور علی‌مرادی اظهار کرد: این افراد مصدومان ترافیکی و یا بیماران بدحال مسیرهای منتهی به مرز مهران هستند که در جریان پیاده روی اربعین حسینی در کشور عراق دچار مصدومیت شده‌اند.

وی افزود: افراد مصدوم از طریق مرز مهران توسط عوامل اورژانس تحویل گرفته شده و پس از اقدام های اولیه به مراکز درمانی ایلام و بیمارستان امام حسین(ع) شهر مهران منتقل شده‌اند که پس از انجام اقدامات پزشکی قرار است از طریق یک فروند هواپیمایC130 ارتش به بیمارستان‌های تهران برای تکمیل مدوا منتقل شوند.

علی‌مرادی یادآور شد: انتقال این مصدومان به منظور حفظ تخت های بستری مراکز درمانی و ظرفیت عملیاتی استان با همکاری اورژانس پیش بیمارستانی و ارتش انجام شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: شب گذشته نیز تعداد هفت مصدوم و بیمار دیگر در کشور عراق دچار سانحه شده بودند که در مرز مهران تحویل گرفته شد که توسط اتو آمبولانس و بالگرد اورژانس به مراکز درمانی ایلام منتقل شدند.

وی گفت: تا پایان پیاده روی اربعین بازگشت کامل زوار بیماران و مصدومان ترافیکی در کشور عراق به وسیله عوامل اورژانس تحویل گرفته می شود و به وسیله آمبولانس، اتوامبولانس و بالگرد به مراکز درمانی ایلام و یا تهران منتقل می‌شوند

علی‌مرادی ادامه داد: تاکنون ۸۹ بیمار و مصدوم ترافیکی از طریق مرز مهران تحویل عوامل اورژانس شده و به مراکز درمانی و بیمارستان‌های مرکز استان و تهران منتقل شده است.

مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار