کلاهبرداری ۱۰ هزار میلیاردی با اجاره‌نامه‌های جعلی در تهران

تهران (پانا) - معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از انهدام باند کلاهبرداری که با ترفند اجاره نامه‌های جعلی ۱۰ هزار میلیارد ریال از شهروندان اخاذی کرده بودند خبرداد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
کلاهبرداری ۱۰ هزار میلیاردی با اجاره‌نامه‌های جعلی در تهران

سرهنگ عبدالله چولکی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ به دنبال ارجاع پرونده‌های متعدد کلاهبرداری تحت عنوان اجاره و رهن املاک افراد غیر به مردم به پلیس آگاهی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در جریان تحقیقات تکمیلی کارآگاهان مشخص شد که متهمان در ابتدا املاک و آپارتمان‌های با ارزش را شناسایی کرده و سپس از طریق سایت دیوار و تحت پوشش بنگاه‌های معاملات ملکی و مشاورین املاک، با نشان دادن املاک مذکور به متقاضیان و جلب اعتماد آنان کلاهبرداری کرده‌اند.  

وی با بیان اینکه این افراد با ارائه مدارک هویتی جعلی، اقدام به تنظیم اجاره نامه‌های جعلی کرده بودند، گفت:‌ این افراد مبالغ کلانی را نیز تحت عنوان پیش پرداخت دریافت کرده و متواری شده بودند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا اضافه کرد:‌ کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی چهار نفر از متهمان اصلی را شناسایی و دستگیر کردند. این افراد تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به بزه انتسابی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال معترف شده و پس از صدور قرار قانونی مناسب تحویل زندان شدند.

چولکی در همین راستا هشدار داد:‌ عدم بررسی دقیق اسناد مالکیتی توسط مالباختگان، قیمت پیشنهادی پایین ملک  و عجله و طمع ورزی از جمله عوامل تاثیر گذار بوده است. مهم‌ترین موضوع در این خصوص ثبت معامله در دفاتر اسناد رسمی و اخذ کد رهگیری است که شهروندان باید به دور از هیجان و عجله و با دقت بیشتری عمل کنند تا در دام شیادان نیفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار