عضو شورای شهر تهران:

شهرداری حکم مربوط به کاهش دعاوی حقوقی در برنامه چهارم را اجرا کند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، درخصوص عدم اجرای کامل مصوبات شورا از سوی شهرداری تذکر داده و خواستار اجرای حکم مربوط به کاهش دعاوی حقوقی شهرداری و ارائه گزارش کامل آن به شورا شد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری حکم مربوط به کاهش دعاوی حقوقی در برنامه چهارم را اجرا کند

نرجس سلیمانی در جریان دویست و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران از تلاش در جهت ترویج زیست شبانه مؤمنانه و تقویمی برگرفته از شعائر آئینی به همت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران قدردانی کرد.

سلیمانی در ادامه نسبت به عدم اجرای کامل مصوبات شورا توسط شهرداری تهران انتقاد کرده و متذکر شد: متأسفانه این نکته در اجرای احکام مصوب شده در برنامه چهارم بیشتر مشاهده می‌شود. در جریان حضور اخیر معاون حمل و نقل شهرداری در صحن شورا نیز تأکید شد اگر شهرداری توان لازم برای اجرای این برنامه را ندارد؛ برنامه‌ای که خود تهیه کرده و در نهایت با هماهنگی و نظر شهرداری تصویب شده است؛ اعلام کرده و این چنین موجب پراکندگی ابرهای فرصت نشود. 

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر در ادامه با تأکید بر عدم اجرای حکم ۱۳۵ این برنامه به عنوان نمونه اظهار کرد: یکی از معضلات شهر تهران که باعث هزینه مالی هنگفت برای شهر شده؛ تعداد بالای دعاوی له و علیه شهرداری در مراجع قضایی است. به همین جهت و در راستای کاهش تعداد دعاوی، حکم ۱۳۵ برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران بر مبنای تحقق عدالت شهری به این موضوع اختصاص یافته است.

وی افزود: مطابق با حکم مذکور شهرداری مکلف به ارائه برنامه به منظور کاهش تعداد دعاوی حقوقی، کیفری و دیوانی در مراجع قضایی و شبه قضایی بر اساس آسیب‌ شناسی علل ایجاد دعاوی و شکایت به شورای اسلامی شهر تهران تا حداکثر شش ماه بعد از ابلاغ برنامه و اجرای آن در طول سال‌های برنامه شده است. اما متأسفانه هیچ گزارشی در خصوص این برنامه و نحوه اجرای آن در شهرداری ارائه نشده است؛ لذا به شهرداری تهران نسبت به ارائه برنامه مطابق حکم ۱۳۵ برنامه و اجرای آن و نیز ارائه گزارش کامل آن به شورا تذکر داده می‌شود. 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار