یک جامعه‌شناس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

نسل زد را باید به رسمیت شناخت

تهران (پانا) - یک جامعه‌شناس معتقد است برای برقراری ارتباط با نسل زد باید اعضای تشکیل دهنده این نسل را در جامعه به رسمیت شناخت و آن‌ها را به عنوان یک گروه دارای قدرت و تصمیم پذیرفت.

کد مطلب: ۱۴۹۳۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
نسل زد را باید به رسمیت شناخت

محمدرضا ذوالفقاری در گفت‌وگو با پانا درباره نوع برقراری نوع ارتباط دولتمردان و جامعه با نسل زد اظهار کرد: «اولین کار به رسمیت شناختن و پذیرفتن این نسل است. افراد این نسل کسانی هستند که در دل تکنولوژی به دنیا آمده‌اند و با تکنولوژی فرآیند جامعه‌پذیری آن‌ها رخ داده است و از نسل‌های پیشین متفاوت شده‌اند.»

این جامعه‌شناس افزود: «البته به رسمیت شناختن به این معنی نیست که فقط بگوییم نسل زد شما وجود دارید، بلکه باید بپذیریم یک نسلی در جامعه وجود دارد که متفاوت از نسل‌های دیگر و همچون ما دارای قدرت هستند که در جامعه حق دارند برای خود تصمیم‌گیری کنند.»

این مدرس دانشگاه در پاسخ به این سوال که پس از به رسمیت شناختن نسل زد، گام بعدی برای برقراری ارتباط با این افراد چیست، بیان کرد: «قدم بعدی داشتن برنامه‌ریزی برای اعضای تشکیل دهنده این نسل است. البته برنامه‌ریزی نباید با کلمات عجیب و غریب اشتباه گرفته شود. همچنین با علم به اینکه تفاوت‌های بسیاری میان این نسل و نسل‌های قبلی وجود دارد نیاز به فرهنگ‌سازی درخصوص نوع مواجهه با این نسل داریم.»

ذوالفقاری یادآور شد: «اصولا این نسل، زیست‌جهان متفاوتی دارد و تربیت یافتگان والدین دهه‌های ۶۰ و ۵۰ هستند، اگر بخواهیم فقط از این نسل ایراد بگیریم که متفاوت هستید و در خط ما نیستید، راه به جایی نخواهیم برد؛ در نتیجه باید روش‌های تربیتی خودمان را آسیب‌شناسی کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار