تغییر رویکرد در متروی تهران از سال آینده

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت متروی تهران بر لزوم افرایش سهم مترو در حمل‌ونقل عمومی با افتتاح خطوط جدید تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تغییر رویکرد در متروی تهران از سال آینده

مسعود درستی صبح امروز در حاشیه بازدید اعضای شورای‌عالی استان‌ها از روند توسعه خط ۶ مترو با بیان اینکه مترو تهران قریب ۳۰۰ کیلومتر با ۱۵۰ ایستگاه است، گفت: امروز تعداد مسافران یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که با تکمیل خطوط فعلی این ظرفیت  به بیش از دو و نیم میلیون سفر در روز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه قریب به ۲ هزار حرکت قطار به صورت روزانه در متروی تهران ثبت شده که حدود ۵۶ هزار کیلومتر پیمایش است، گفت: این عدد  معادل پیمایش ۶ بار مرزهای آبی و خاکی ایران است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران ادامه داد: ما در مترو تهران دارای هفت خط هستیم که تقریبا همه ایستگاه‌های آن به‌غیر از تعدادی اندک تکمیل شده است. البته توسعه خطوط در خط ۲ و ۴ مترو را نیز داریم اما تمام برنامه‌ریزی مدیریت شهری این است که فارغ از خطوط توسعه‌ای بتوانیم ایستگاه‌های باقی مانده را تا پایان سال  افتتاح کنیم و بعد از آن توسعه چهار خط جدید را در دستورکار قرار دهیم.

درستی با تاکید بر اینکه از سال آینده مدل برنامه ریزی مترو متفاوت خواهد بود تاکید کرد: اراده مدیریت شهری این است که در یک بازه زمانی پنج ساله ایستگاه‌های خطوط جدید را نیز وارد مدار کنیم.

وی با بیان اینکه امروز سهم مترو در سفرهای درون شهری حدود ۱۰ درصد است که باید این عدد افزایش یابد گفت: طبق مطالعات با وارد شدن خطوط جدید طبیعتا نقش خطوط جدید پررنگ‌تر می‌شود و باید سهم مترو از حمل و نقل عمومی درون شهری افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت متروی تهران ادامه داد: من معتقدم توسعه مترو توجه و نگاه ویژه شهرداری تهران را می‌طلبد. به‌گونه‌ای که هرگاه نگاه شهرداری تهران به مترو اولویت‌دار بود و تامین منابع آن در دستورکار قرار داشت، منابع مالی به خوبی تامین شد و  همواره شیب توسعه‌ای مترو خوب بوده است. باید عنوان کنم مترو تهران به  ۱۴ هزار میلیاردتومان تا پایان سال نیازمند است که تامین آن مقدماتی را لازم دارد.

در ادامه سیدمحمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه امروز اعضای کمیسیون عمران شورای عالی استان‌ها برای بازدید از خطوط مترو آمده‌اند، گفت: تلاش خوبی برای گسترش مترو در این دوره از مدیریت شهری دیده شده و کار ارزنده‌ای انجام گرفته است. مدیران دوره قبل هم این روند را تحسین کرده‌اند. البته که آنان هم پای کار مترو بودند و از زحمات مدیران فعلی قدردانی کردند. امروز اعضای کمیسیون عمران شورای استان‌ها به بازدید از خط ۶ می پردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار