یک استاد دانشگاه علوم قضایی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

وکیل‌ نماها تجارت می‌کنند و باعث به وجود آمدن دید منفی نسبت به وکالت شده‌اند

تهران (پانا) - یک استاد دانشگاه علوم قضایی گفت وکیل‌نماها، دلال‌ها یا باندهای مافیایی و فسادی وجود دارند که به وکالت به عنوان شغل نگاه نمی‌کنند و از طریق سفسطه، دروغ‌گویی‌ یا نقض حق به تجارت پرداخته و موجب ایجاد دید منفی می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۹۲۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
وکیل‌ نماها تجارت می‌کنند و باعث به وجود آمدن دید منفی نسبت به وکالت شده‌اند

امیر بی‌پروا در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «وکالت حرفه‌ای مقدس است. اولین وظیفه وکیل دفاع از حق و حرکت در مسیر عدالت است. خداوند در آیه‌ای از قران نیز خود را وکیل کل بشریت اعلام کرده است.»

اولین وظیفه وکیل این است که در مسیر قانون گام بردارد

وی ادامه داد: «اما به موجب قانون، منطق و شریعت اولین وظیفه وکیل این است که در مسیر قانون گام بردارد حتی در میثاق حقوق مدنی سیاسی و سایر اسناد بین‌المللی نیز به این موضوع اشاره شده است.»

بی‌پروا افزود: «به‌صورت کلی در قانون آیین دادرسی مدنی آمده است که وکلا در پرونده‌های خود در مقام دادرسی از شئون قضاوت برخوردار هستند. کلیه افراد در دادگاه‌ها و مراجع قضایی از حق دسترسی به وکیل برخوردار بوده و نقض این حق نوعی سلب حقوق بشر محسوب می‌شود.»

استاد دانشگاه علوم قضایی گفت: «نکته دیگر وکیل‌نماها، دلال‌ها یا باندهای مافیایی و فساد هستند که به وکالت به عنوان شغل نگاه نمی‌کنند و از طریق سفسطه، دروغ گویی‌ یا نقض حق به تجارت پرداخته و موجب ایجاد دید منفی می‌شوند.»

در تمامی شغل‌ها فساد وجود دارد و مختص وکالت نیست

وی تاکید کرد: «باید به این مهم توجه شود که اساسا وظیفه وکیل حرکت در مسیرعدالت است. همانگونه که در تمامی شغل‌ها فساد وجود دارد در وکالت نیز ممکن است عده‌ای فساد کنند. مثلا قاضی فاسد یا پزشکی که زیرمیزی می‌گیرد، از این موارد هستند و نیاز است به‌صورت جدی نیز با آن‌ها برخورد شود که شاهد بوده‌ایم پس محرز شدن تخلف، برخوردهای لازم صورت گرفته است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار