بغداد میزبان کنفرانس مبارزه با مواد مخدر

ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای برای ریشه‌کنی قاچاق

تهران (پانا) - نشست مقدماتی دومین کنفرانس منطقه‌ای مبارزه با مواد مخدر کشورهای همجوار عراق امروز شنبه با حضور وزیر کشور عراق و روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر کشورهای عضو در هتل بابل بغداد برگزارشد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای برای ریشه‌کنی قاچاق

دومین کنفرانس منطقه‌ای مبارزه با مواد مخدر کشورهای همجوار عراق، روز دوشنبه با حضور وزاری کشورهای عضو و روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر، جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربستان، اردن، کویت ، ترکیه، مصر، سوریه و لبنان در بغداد برگزار می شود.

عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق در نشست مقدماتی امروز ؛ در سخنانی ضمن تاکید بر هم افزایی و همکاری بیش از پیش کشورهای منطقه برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، راه اندازی مرکز اقلیمی مبارزه با مواد مخدر در منطقه را ضروری دانست.

وزیر کشور عراق، گفت: کشورهای منطقه باید در زمینه تبادل اطلاعات و همکاری های مشترک بین پلیس ها برای شناسایی و مبارزه با باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر همکاری داشته باشند.

وی ، همکاری مشترک کشورهای منطقه برای انهدام باندهای بزرگ مواد مخدر را ضروری دانست.

روسای هیات های حاضر در نشست نیز هریک در سخنانی به طرح دیدگاههای خود در خصوص روش های قاچاق مواد مخدر، مهم ترین مناطق تولید مواد مخدر صنعتی و کپتاگون، مسیرها و گذرگاه های قاچاقچیان و خلاهای قانونی موجود در قوانین اجرایی کشورهای خود، پرداختند.

سردار ایرج کاکاوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا نیز که در راس هیاتی در این نشست شرکت کرده است در سخنانی با اشاره به تلاش های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر با وجود مرزهای گسترده، همکاری های منطقه ای برای مبارزه همه جانبه و ریشه کنی قاچاق مواد مخدر در منطقه را ضروری دانست.

این نشست مقدماتی عصر امروز و فردا – یکشنبه – نیز ادامه خواهد داشت.

روسای پلیس بخش مبارزه با مواد مخدر و هیات های کارشناسی همراه در این نشست های تخصصی و مقدماتی، پیش نویس محورهای قابل طرح در دومین کنفرانس مبارزه با مواد مخدر را ارائه می کنند.

دومین کننفرانس منطقه ای مبارزه با مواد مخدر کشورهای همجوار عراق روز دوشنبه با حضور وزرای کشورهای عضو در بغداد برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار