برخورد با تخلف پوشش پلاک در پایتخت تشدید شد

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از طرح تشدید برخورد با تخلف پوشش و دستکاری پلاک خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۸۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
برخورد با تخلف پوشش پلاک در پایتخت تشدید شد

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور درباره طرح تشدید برخورد با پوشش پلاک در شهر تهران گفت :پلاک هویت و شناسنامه هر خودرو و موتورسیکلت است و حتما خودروها و موتورسیکلت‌هایی که درسطح شهر در حال تردد هستند باید پلاکشان مشخص و در دسترس باشد بر همین اساس از شنبه ۲۳تیرماه ۱۴۰۳، طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش پلاک، توسط همکاران بنده در سطح معابر پایتخت، به جدیت پیگیری می‌شود و اعمال قانون نیز انجام می‌شود.

موسوی پور درباره برخورد با تخلفات پلاک موتورسیکلت ها گفت: از ابتدای امسال بیش از ۷۱ هزار مورد اعمال قانون فقط در حوزه موتورسیکلت در سطح شهر تهران در خصوص تخلفات پلاک داشته‌ایم که این میزان نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته که ۴۶ هزار فقره بوده ، به میزان ۵۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت‌ها در محل رفع پوشش پلاک می‌شوند؛ افزود« از ابتدای سال جاری تاکنون  از بیش از ۵۴ هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح معابر شهر تهران در همان محل تخلف رفع اثر پوشش پلاک انجام شده است‌.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره تخلفات پلاک در خودروها نیز گفت: سال گذشته، ۱۷۶ هزار راننده متخلف جریمه شدند. از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از  ۲۲۱ هزار مورد اعمال قانون فقط در بحث تخلفات پلاک در شهر تهران صورت گرفته است که شاهد افزایش ۲۵ درصدی این برخورد با این تخلف در سال جدید هستیم. همچنین در این بازه زمانی تاکنون از ۲۴ هزار و ۱۲۳  دستگاه خودرو در سطح معابر پایتخت نیز در همان محل تخلف ضمن اعمال قانون، رفع اثر پوشش پلاک شده است.

موسوی‌پور با اشاره به افزایش نرخ جریمه‌ها گفت: جریمه پوشش پلاک در گذشته ۶۰ هزار تومان بود اما با ابلاغ دولت، نرخ جدید این جریمه ۴۰۰ هزار تومان است که به رانندگان توصیه می‌کنیم این تخلف را انجام ندهند که مجبور به پرداخت این جریمه جدید نباشند.  

وی با اشاره به جرم بودن دستکاری در پلاک افزود: همچنین بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک جرم است و پلیس ضمن توقیف وسیله نقلیه، راننده را به مراجع قضایی معرفی می کند و قانونگذار شش ماه تا یکسال حبس برای مرتکبین این جرم در نظر گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار