یک روان‌شناس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

نوجوانان هر چیزی که به نوعی برای آن‌ها جذابیت ایجاد کند را دوست دارند

تهران (پانا) - یک روان‌شناس گفت نوجوانان هر چیزی را که به نوعی برای آن‌ها جذابیت ایجاد کند و از آن درک داشته باشند را دوست دارند.

کد مطلب: ۱۴۸۷۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
نوجوانان هر چیزی که به نوعی برای آن‌ها جذابیت ایجاد کند را دوست دارند

سارا گلستانی، روان‌شناس در گفت‌وگو با پانا درباره علت جذب نوجوانان به خواننده‌های خاص، گفت: «نوجوانان هر چیزی را که به نوعی برای آن‌ها جذابیت ایجاد کند و از آن درک داشته باشند را دوست دارند.»

وی ادامه داد: «بعضی از خواننده‌ها با خواندن اشعاری خاص و موسیقی‌هایی که می‌تواند جذاب باشد، همراه با زبان بدنی خاص، سبکی را به نمایش می‌گذارند که برای نوجوانان جذاب است.»

این روان‌شناس افزود: «جمع تمامی این موارد در کنار هم می‌تواند جذابیتی ایجاد کند تا مخاطبان زیادی را همراه خود بکشاند که کودک و نوجوانان نیز بخش عمده این مخاطبان را تشکیل می‌دهند.»

گلستانی بیان کرد: «به طور کلی می‌توان گفت افراد در هر سنی نیازهایی دارند که بر اساس آن نیازها جذب یک دسته موسیقی با شکل و آواز خاص می‌شوند.»

وی درخصوص همزادپنداری نوجوانان با اینگونه خواننده‌ها، گفت: «خواننده‌هایی وجود دارند که ممکن است جرئت‌ورزی ناسالمی داشته باشند. این عمل برای بچه‌ها جذاب است زیرا همه افراد قدرت ارائه خود را به آن شکل ندارند. می‌توان گفت به نحوی یک تجربه نیابتی می‌سازد و هوادارانش با تجارب آن همزادپنداری می‌کنند و نیابت تجارب را به او می‌سپارند.»

گلستانی افزود: «بچه‌ها از تجربه‌ آن خواننده بهره روان‌شناختی می‌برند و به دلیل نیابتی‌بودن جذب آن می‌شوند. بچه‌ها دوست دارند ذهنشان از پدیده‌هایی که آن خواننده می‌سازند، پر شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار