رئیس مرکز حل اختلاف کشور خبر داد:

نجات ۴۲۲ نفر از چوبه‌دار در پویش «به عشق امام رضا می‌بخشم»

تهران (پانا) - رئیس مرکز حل اختلاف کشور با تاکید بر اینکه بین مومنان باید رحمت وجود داشته باشد، گفت فقط در پویش «به عشق امام رضا علیه السلام می‌بخشم» ۴۲۲ نفر از چوبه دار نجات یافتند.

کد مطلب: ۱۴۸۶۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
 نجات ۴۲۲ نفر از چوبه‌دار در پویش «به عشق امام رضا می‌بخشم»

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی امروز ۲۰ تیر در همایش منطقه‌ای نقش داوری حرفه‌ای در نظام قضایی و حقوقی کشور و آئین افتتاح مدرسه عالی مهارتی حقوق در دانشگاه آزاد واحد حاج قاسم سلیانی کرمان اظهار کرد: مسیر امام حسین علیه السلام، مسیر سازندگی، گذشت، صلح و بخشایش است.

وی با تاکید براینکه بین مومنان باید رحمت وجود داشته باشد، گفت: فقط در پویش «به عشق امام رضا علیه السلام می‌بخشم» ۴۲۲ نفر از چوبه دار نجات یافتند و درخواست دارم که همه مردم در این پویش‌ها شرکت کنند.

معاون قوه قضائیه خطاب به قاضیان، دادیاران، وکلا و ... بیان کرد: در هر مسندی هستید، وقتی اختلافی به شما مراجعه می‌کند، تلاش کنید در ابتدا سازش دهید.

وی خطاب به داوران و میانجی‌گران گفت: اصل اساسی در داوری، صلح و سازش است نه رای دادن. هرچند داوری کار سختی است و سعی کنید طرفین را آشتی دهید.

به گفته صادقی، یکی از شاخص‌های مهم در امتیازبندی داوران، میزان صلح و سازشی است که داده‌اند. در ابتدا میانجی‌گری کنید و اگر مجبور به صدور رای شدید، دادنامه را با دقت تنظیم کنید.

به توصیه رئیس مرکز حل اختلاف کشور، باید فواید صلح و سازش در مسائل مختلف در جامعه تبیین شود.

وی بیان کرد: کار داور هم میانجی‌گری و هم داوری است و به دنبال آن بودیم که داوری ارتقا یابد و اعتبار از دست رفته داوری را احیا کنیم بنابراین داوری حرفه‌ای را از غیرحرفه‌ای جدا کردیم.

صادقی بیان کرد: دغدغه ما باید کاهش پرونده به هر قیمت نباشد بلکه حل مسئله مردم باشد و رضایت مردم برای ما مهم است.

۱۳۱ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که ۸۹ مورد آن برگزیده شده و به چاپ خواهند رسید.

 در همایش منطقه‌ای نقش داوری حرفه‌ای در نظام قضایی و حقوقی از پوستر «به عشق امام حسین علیه السلام می‌بخشم» نیز رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار