سخنگوی شورای شهر تهران:

رئیس‌جمهور منتخب همکاری با شورا و شهرداری تهران را ادامه دهد

تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه باید فضا به شرایط همدلی برگردد و انتظار داریم رئیس جمهور منتخب همکاری با شورا و شهرداری تهران را ادامه دهد، گفت نباید همکاری‌ها دچار توقف شود.

کد مطلب: ۱۴۸۶۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس‌جمهور منتخب همکاری با شورا و شهرداری تهران را ادامه دهد

علیرضا نادعلی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد بررسی‌های امروز در شورای شهر تهران گفت: گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران بررسی شد که ۱۱۲ درصد بودجه مصوب در سال قبل محقق شده بود و همچنین اعضای شورای شهر در مورد حق الزحمه اعضای کمیسیون‌ها پس از سالها بررسی کردند.

وی افزود: در ادامه اعضای شورای شهر تهران در بررسی مفصلی در مورد فروش یک ملک برای توسعه حمل و نقل عمومی و تسویه بدهی‌ها تصمیم گیری کردند و قرار شد که درآمدهای حاصله صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود؛ اما ابهاماتی در مورد عارضه سنجی ترافیکی مطرح بود که این موارد در کمیسیون ماده پنج تهیه شده بود. 

نادعلی درمورد راه‌اندازی کارزاری برای عزل شهردار تهران گفت: کارزارها در روند شورا قطعاً اثرگذار نیست و مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و نظرات مردم در جایگاه‌های مشخص قانونی در شوراها و مجلس در نظر گرفته شده و با رأی مردم به نمایندگان، سیاست‌گذاری‌ها اتفاق می‌افتد و  انتخاب شهردار وظیفه بدیهی شورای شهر است و بر اساس قواعد می‌تواند جابجایی انجام شود و صحبت‌هایی از شورا بیرون می‌آید؛ اما شهردار با قوت کار خود را انجام می‌دهد و اکثریت شفاف و مشخص شورا پشتیبان و حمایتگر تلاش شهردار و کارکنان است و حتی کسانی که مخالف هستند در مورد اقدامات مثبت شهردار نظرات مثبت دارند؛ البته در مواردی موضوعاتی فراتر از مباحث فنی مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه اتفاقی که در یک رسانه اصلاح‌طلب افتاده، طبیعی است، گفت: شهردار در زمان کاندیداتوری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، یکی از بهترین دفاع‌ها را داشت و بسیاری از افراد از دست ایشان ناراحت هستند و طبیعتاً عقده‌گشایی می‌کنند و سر ایشان مسائل را خالی می‌کنند؛ اما باید بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری، فضا به شرایط همدلی برگردد و انتظار داریم رئیس جمهور منتخب همکاری با شورا و شهرداری تهران را ادامه دهد و نباید همکاری‌ها دچار توقف و ترمز شود.

سخنگوی شورای شهر درخصوص هفت ساله شدن شورا نیز گفت: هفت ساله شدن و پایان این دوره در سال آینده به مصوبه مجلس نیاز دارد. اگر مجلس به مصوبه جدید رسیدگی کند، هفت ساله شدن می‌تواند اتفاق بیفتد. بنده فکر می‌کنم چهار سال زمانی است که بعضی امور ناقص می‌ماند و بنده نگران دوره بعدی هستم که قرار است سه ساله باشد و یکی از مزایای هفت ساله شدن این است که دوره تحولی خدمات‌رسانی در مواردی با استمرار رخ می‌دهد؛ اما ایراداتی نیز دارد و در مورد ثابت ماندن نمایندگان اینگونه است که مردم‌سالاری دینی حکم می‌کند گردش جامعه نخبگانی صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار