معاون آموزشی وزیر علوم مطرح کرد؛

بازبینی نظام جذب و به‌کارگیری اعضای هیات علمی در دولت سیزدهم

تهران (پانا) - معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به بازبینی نظام جذب و به‌کارگیری اعضای هیات علمی در دولت سیزدهم، گفت با وجود تغییرات در نسل دانشگاهی جایگاه آموزش در نظام آموزش عالی کشور همواره مستحکم است و با تدابیر وزارت علوم در ۳ سال گذشته این جایگاه تقویت شد.

کد مطلب: ۱۴۸۶۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
بازبینی نظام جذب و به‌کارگیری اعضای هیات علمی در دولت سیزدهم

روح الله رازینی در دومین اجلاس سرآمدان آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور درباره جایگاه آموزش در نظام آموزش عالی اظهار کرد: جایگاه آموزش با وجود تغییرات همواره مستحکم و پایه و اساس آموزش عالی است. اگر در پی افزایش ظرفیت علوم و تحقیقات و فناوری هستیم باید توجه ویژه ای به آموزش داشته باشیم. مطالعات تاکید دارند نقش محوری در دانشگاه ها جایگاه معلمی و آموزش است و با وجود تحولات باید به آموزش توجه ویژه داشته باشیم.

رازینی با اشاره به تحولات در حوزه آموزش گفت: دانشجویان در کنار دریافت آموزش در حال رصد در فضای مجازی هستند و انواع ظرفیت آموزشی و امکان مقایسه برای دانشجویان فراهم شده است. با ورود نسل جدید به دانشگاه ها و تغییر انتظارات، نوع نگاه به آموزش نیز متحول شد و آموزش یک‌طرفه تغییر کرد، نیازمند نگاه ویژه ای هستیم تا از تحولات عقب نیافتیم.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه بخشی از تدابیر اتخاذ شده در حوزه آموزش به حوزه اساتید مربوط می‌شود، گفت: تدابیر و سیاست‌هایی نیز برای حوزه مدیریتی لازم است تا نظام آموزشی تقویت و متناسب سازی شود. بر این اساس بخشی از تدابیر بر عهده وزارت علوم انجام و در سه سال گذشته جایگاه آموزش در نظامات آموزشی تقویت شد. همچنین به اساتید نقش آفرین بیشتر توجه شد.

وی تصریح کرد: تقویت و ایجاد انگیزه برای اساتیدی که به لحاظ آموزشی سرآمد هستند؛ از جمله اقدامات دولت سیزدهم بود. بازبینی نظام جذب و بکارگیری اعضای هیات علمی از دیگر اقدامات وزارت علوم بود. ارائه الگوی مناسب و تقویت آن و معرفی الگوهای موفق در اجلاس سرآمدان را مدنظر قرار دادیم و درصدد هستیم تجربیات سرآمدان آموزشی را مستندسازی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار