عدالت، برابری و توسعه‌ پایدار محور سخنرانی کولیوند در نشست مدنی بریکس

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال‌احمر که در صدر هیأت عالی‌رتبه‌ از مدیران جمعیت هلال‌احمر در نشست مدنی بریکس در شهر مسکو حضور دارد، پس از افتتاحیه نشست، به عنوان سخنران اصلی جلسه عمومی، مطالب خود را با موضوع «عدالت، برابری و توسعه پایدار» ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۵۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
عدالت، برابری و توسعه‌ پایدار محور سخنرانی کولیوند در نشست مدنی بریکس

پیرحسین کولیوند ضمن قدردانی از دعوت و فرصت به وجودآمده جهت تبادل‌نظر پیرامون موضوعات، گفت: به عنوان نماینده جامعه مدنی جمهوری اسلامی ایران، لازم می‌بینم بخشی از سخنان خود را به جامعه ایران جهت شناساندن بهتر مردم این کشور اختصاص دهم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: فرهنگ ایرانی و اسلامی همواره با عدالت و برابری، توسعه پایدار در بخش‌های سلامت، صنعت و کشاورزی و مبارزه با گرسنگی، گسترش بهداشت، آموزش و ایجاد دسترسی به آب آشامیدنی، به عنوان اهداف بشری و آرمان‌های یک شهروند ایرانی عجین بوده است.

کولیوند ضمن اشاره به رویکرد جمعیت هلال احمر ایران به عنوان یک نهاد مردمی در حوزه عدالت، برابری و توسعه جوامع در راستای دسترسی به اهداف مترقی هزاره ملل متحد، ابراز امیدواری کرد که گام‌های بلندی در زمینه کاهش نابرابری میان ملت‌ها، کمک به مهاجرین و افراد بی‌خانمان، توسعه ظرفیت‌ها، حل منازعات و ارتقای چشمگیر شاخص‌های توسعه انسانی برداشته شود و بتوان از توان متخصصان داوطلب و استعدادهای برتر در جوامع مختلف جهت رفع نیاز نیازمندان استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است که در کارگروه سلامت همگانی و رفاه اجتماعی، فرصت‌ها و تجربیات موفق تمامی‌کشورها، شناسایی و به اشتراک گذاشته شود. به عنوان مثال، در حوزه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، تجربه موفق جمهوری اسلامی ایران، ایجاد شبکه بهداشت عمومی در سراسر کشور بود که توانست خدمات بهداشتی را به دورترین نقاط کشور منتقل کند و در زمان کوتاهی، پوشش آموزش‌های بهداشتی، واکسیناسیون، مراقبت از مادر و کودک و خدمات اولیه را با توان متخصصان ایرانی گسترش دهد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: پوشش همگانی سلامت، با استفاده از کمک‌های دولتی، خودیاری مردم، بکارگیری متخصصان علاقه‌مند و داوطلب، منجر به ارائه طیف کاملی از خدمات بهداشتی با کیفیت موردنیاز در زمان و مکان مناسب برای عموم مردم و بدون هرگونه محدودیت مالی شده است.

کولیوند ادامه داد: بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مراکز سلامت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور در زمینه‌های بهداشتی و درمانی، ساخت و تولید دارو و تجهیزات پزشکی و ارائه خدمات توانبخشی مشغول فعالیت هستند و جمعیت هلال‌احمر ایران در حوزه مقابله با تغییرات اقلیمی‌با همکاری داوطلبان و استفاده از نیروهای مردمی، توانسته است طی یک سال، ۵ میلیون اصله نهال را غرس کند.

وی با اشاره به لزوم بهره‌مندی از فناوری‌های جدید در حوزه ارائه خدمات، پیشنهادات خود را برای کمک به کشورهای عضو گروه بریکس شامل موارد زیر مطرح کرد: کمک برای بهره‌مندی از فناوری دیجیتال روز در سطح جهانی، ترویج گفتمان اجتماعی جهانی، افزایش سلامت در میان مردم از طریق تلاش‌های هدفمند و هماهنگ در سراسر سیستم‌های آموزشی، حمایتی و مراقبت بهداشتی و درمانی، یک‌صدایی برای ایجاد عدالت و تساوی سازنده بین‌المللی، افزایش عملکرد و قدرت عمومی، ایجاد سایت و پلتفرم در راستای مدیریت دانش و انتقال و تبادل تجربیات، ایجاد و توسعه خانه‌های هلال با رویکرد آموزش همگانی برای شناسایی مخاطرات و واکنش به شرایط اضطراری و افزایش تاب‌آوری که از ابتکارات جمعیت هلال‌احمر ایران است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: برنامه‌های حمایتی از سازمان‌ها و نهادهای مردمی فعال در حوزه خدمات اجتماعی داوطلبانه و اشتغال‌آفرینی برای مبارزه با فقر در دستور کار بریکس قرار گیرد. تقویت نقاط مشترک در راستای اهداف گروه بریکس، تعهد برای حفظ سنت‌های ملی، فرهنگی و مذهبی با تقویت ارزش‌ها و انسجام خانواده و حفظ سلامت روحی و جسمی‌کودکان از سایر موارد مورد انتظار است.

کولیوند روز پنجشنبه ١۵ تیر ماه، ریاست کارگروه سلامت عمومی و رفاه اجتماعی نشست مدنی بریکس را بر عهده خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار