معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور خبر داد؛

سهم ۴۱ درصدی زنان از اشتغال در دولت شهید رئیسی

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت ۴۱ درصد از ۲.۶ میلیون شغل ایجاد شده در دولت شهید رئیسی به بانوان اختصاص یافت.

کد مطلب: ۱۴۸۵۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
سهم ۴۱ درصدی زنان از اشتغال در دولت شهید رئیسی

انسیه خزعلی در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران، گفت: در دوره مسئولیتم از تشریفاتی، سیاسی و ویترینی بودن معاونت زنان رئیس‌جمهور کاستم.

وی ادامه داد: طی ۲ سال و ۱۰ ماه گذشته موانع ارتقا پست بانوان در دستگاه‌های اجرایی و مداخله در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها را رفع کردیم. شخص رئیس‌جمهور هم تعدادی از بانوان را در شوراهای عالی تصمیم‌گیری منصوب کرد. در این دوره ارتقاء پست مشاوران خانم به همترازی معاون وزیر و مدیرکل انجام شد؛ همچنین دستگاه‌های اجرایی ملزم به مشارکت در شوراهای عالی تصمیم‌گیری شدند و از حالت تشریفاتی خارج شدند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: در آغاز اینطور شایعه کردند که رئیس‌جمهور برای زنان محدودیت ایجاد می‌کند اما اختصاص یک درصد تکلیفی دستگاه‌ها به بانوان برای اولین بار اختصاص یافت، مصوبات استانی برای اولین بار و بیمه‌های خاص بانوان از جمله بیمه شیردهی و بیمه زنان باردار و سبدهای غذایی برای کودکان و زنان باردار، بیمه کودکان زیر هفت سال، بیمه اجتماعی زنان خانه‌دار برای اولین بار در دولت رئیسی اجرایی شد. بیمه زنان خانه‌دار دارای سه فرزند از روستاها آغاز شده و امیدوارم به مرور همه زنان دارای فرزند را شامل شود.

خزعلی ادامه داد: در حوزه اشتغال بانوان و زنان سرپرست خانواده، طرح ملی کسب و کار پایدار خانواده محور با موفقیت اجرایی شد. این اقدام دولت موجب حضور جدی‌تر بانوان در عرصه‌های اجتماعی شد. ۴۱ درصد از ۲.۶ میلیون شغل ایجاد شده در دولت شهید رئیسی به بانوان اختصاص یافت. در این دولت تسهیلات مشاغل خانگی که ۸۰ درصد آن به بانوان پرداخت می‌شود ۲۵ برابر شد، صدور مجوزها تسریع شد و مراحل الکترونیکی کار باعث کاهش ۲ درصدی بیکاری و افزایش یک درصدی مشارکت اقتصادی بانوان در اقتصاد خانواده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار