سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به پانا خبر داد؛

جست‌وجو برای یافتن کارگران مفقود شده معدن شازند ادامه دارد

تا به این لحظه نسبت به قصور فردی در حادثه ریزش معدن شازند اطمینان حاصل نشده است

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت متاسفانه کارگران مفقود شده حادثه معدن شازند هنوز پیدا نشده‌اند. در این حادثه، تقریبا کوه ریزش کرده و زمان زیادی نیاز است تا این دو کارگر مفقود شده، پیدا شوند.

کد مطلب: ۱۴۸۴۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
جست‌وجو برای یافتن کارگران مفقود شده معدن شازند ادامه دارد

حسین ظفری درباره آخرین جزئیات جست‌وجو برای یافتن دو کارگر معدن شازند به پانا گفت: «متاسفانه کارگران مفقود شده حادثه معدن شازند هنوز پیدا نشده‌اند. در این حادثه، تقریبا کوه ریزش کرده و زمان زیادی نیاز است تا این دو کارگر مفقود شده، پیدا شوند.»

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه به‌طور کلی مشاغل مرتبط با بخش معدن دارای خطرات بسیاری است، اظهار کرد: «در این شغل همواره با خطر ریزش بالایی مواجهیم و اگر انفجاری داخل معدن صورت گیرد یا میزان عمق آن بیشتر شود، این خطر افزایش پیدا می‌کند و میزان ریسک کار را بالا خواهد برد.»

وی اضافه کرد: «البته استانداردهایی برای نحوه فعالیت معادن وجود دارد و دستگا‌ه‌های مربوطه به این موضوع ورود پیدا می‌کنند؛ دستگاه‌هایی مانند سازمان ملی استاندارد، وزارت صمت، وزارت کار و... که هرکدام از جنبه‌های مختلف ایمنی معادن را براساس بازه‌های زمانی مشخص بررسی می‌کنند.»

ظفری خاطرنشان کرد: «معادن در سراسر دنیا ریزش دارند و عوامل مختلفی نیز باعث این موضوع می‌شود و مقصران احتمالی نیز شناسایی خواهند شد. در ایران نیز همواره سعی بر این بوده تا بررسی‌های لازم صورت گیرد و اگر مقصری در این باره وجود دارد، شناسایی شود.»

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: «تا به این لحظه نسبت به قصور فردی در حادثه ریزش معدن شازند اطمینان حاصل نشده و همچنان بررسی‌ها در حال انجام است و ان‌شاءالله نتیجه نهایی به سمع و نظر افکار عمومی خواهد رسید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار