خبر مهم وزیر علوم به دانشجویان نمونه کشوری

تهران (پانا) - وزیر علوم از ارسال نامه به بنیاد ملی نخبگان به منظور استخدام خارج از فراخوان هیات علمی دانشجویان نمونه کشوری خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۴۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
خبر مهم وزیر علوم به دانشجویان نمونه کشوری

محمد علی زلفی گل در مراسم تجلیل از برترین‌های سی‌ویکمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه کشوری که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با بیان اینکه قهرمان و پهلوان شدن و دانشجوی نمونه شدن کار سختی است؛ ولی حفظ دانشجوی نمونه بودن سخت‌تر است، گفت: معمولا جایی که دانشگاه احداث می‌شود آنجا ارزش پیدا می‌کند. دانشجویان نمونه باید خیلی مراقب کردار و رفتار خود باشند چون الگوی دانشجویان دیگر هستند. شخصیت علمی یک‌ کشور باید متوازن باشد کاریکاتوری نباشد و به تمام زیر نظام‌ها توجه شود.

وزیر علوم تاکید کرد: باید هم به تولید علم و هم به مصرف علم توجه کنیم، به تبدیل علوم به فنون هم باید توجه کنیم. خداراشکر در دولت مردمی سیزدهم با حمایت دکتر رئیسی به گونه‌ای عمل شد که برنامه‌های وزارت علوم طوری بود که شخصیت علمی کشور حالت توازن خود را حفظ کند.

زلفی گل افزود: در این دوره در وزارت علوم فعالیت هایی در زمینه نگهداشت و جذب نخبگان، زیرساخت‌ها، توجه به امکانات رفاهی دانشجویان و ایجاد خوابگاه‌های متاهلی انجام شد. همچنین در این دوره دستور‌العمل انتخاب دانشجویان سرآمد برای اولین بار تدوین و ابلاغ شد و پذیدش دانشجوی استاد محور برای اولین بار اجرایی شد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: نامه دو امضایی با امضای بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت تهیه شده که آن را برای بنیاد ملی نخبگان ارسال می‌کنیم تا دانشجویان نمونه کشوری هم جزو بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته و خارج از فراخوان جذب هیات علمی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار