رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در پاسخ به پانا مطرح کرد؛

خدمات مشاوره به زندانیان از سوی مرکز وکلای قوه قضاییه ارائه می‌شود

تهران (پانا) - رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت وکلای مرکز در زندان‌ها حضور پیدا کرده و به آن‌ها خدمات مشاوره ارائه می‌دهند چرا که بسیاری از آن‌ها به دلیل فقدان دانش حقوقی گرفتار شده‌اند.

کد مطلب: ۱۴۸۲۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
خدمات مشاوره به زندانیان از سوی مرکز وکلای قوه قضاییه ارائه می‌شود

حسن عبدلیان پور در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: سامانه مسیر در مرکز بنا بر وظیفه قانونی و در راستای قانون حمایت از خانواده با دستور رئیس قوه قضاییه به مرکز واگذار و ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه مسیر (مشاوره ساختن یک راه) به همت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، به‌منظور ساماندهی و مدیریت درخواست‌های مشاوره خانواده، با اولویت مشاوره پیش از طلاق طراحی و پیاده‌سازی شده است، عنوان کرد: در افق بلند‌مدت مرکز، به سمت ارائه خدماتی چون مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره حین زندگی نیز حرکت خواهیم کرد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به اینکه اقدامات مرکز مشاوران، ۶ هزار خانواده در معرض طلاق را به سازش رسانده است، تصریح کرد: ۳۱ درصد پرونده‌های که به مرکز وکلا ارجاع شده به صلح و سازش ختم شده است.

عبدلیان‌پور با اشاره به اینکه ۱۱۳ هزار خدمات مشاوره‌ای ارائه شده است، گفت: این آمار، آمار شگرفی است. بسیاری از استان‌های ما تا هفتاد درصد پرونده‌ها را به سمت صلح و سازش هدایت کرده‌اند که این موضوع اتفاقی مبارک و خوشحال‌کننده است.

رئیس مرکز وکلا در رابطه با آموزش‌های جدید نیز یادآور شد: آموزش‌های عمومی را هم مد نظر قرار داده‌ایم و در این خصوص با دادگستری کل استان مرکزی تفاهم کردیم تا پرونده‌های واقعی‌ را مستندسازی کنیم. در ادامه تفاهم سه‌جانبه‌ای با صدا و سیمای استان مرکزی و دادگستری استان مرکزی امضا کردیم و سریالی را بر اساس پرونده‌های واقعی تولید کردیم. مستندات محتواسازی شده و چند قسمت از سریال با نام "دایره‌های قرمز" به تهیه‌کنندگی حمیدرضا شفیعی و کارگردانی محمدعلی یزدان‌پرست، ساخته شده که امروز رونمایی شد. نکات مهم آموزشی تخصصی و عمومی در این سریال گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه جای یک روزنامه حقوقی که مبنای قانونی داشته باشد در بین رسانه‌ها خالی است، گفت: در حال رسیدگی برای انتشار آن هستیم و ان‌شالله با استقبال مواجه خواهد شد.

عبدلیان‌پور در بخشی دیگر از سخنانش به بحث ایرانیان خارج از کشور پرداخت و گفت: یک درگاه ایجاد شد که ایرانیان خارج از کشور بتوانند مسائل و مشکلاتشان را با ما در میان بگذراند، کار‌های جدیدی به کمک وزارت امور خارجه و ستاد حقوق بشر در حال انجام است تا دسترسی آن‌ها در این زمینه تسهیل شود. تا بتوانیم در سرمایه‌گذاری آن‌ها به مجموعه‌های اجرایی کمک کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به سامانه ۱۲۹ اشاره کرد و یادآور شد: سامانه ۱۲۹، سامانه بسیار خوبی است که در حال حاضر در ۳۰ استان در دسترس مردم قرار گرفته است. علت استانی‌شدن این سامانه وجود مفاهیم و موارد خاص یک منطقه جغرافیایی است.

رئیس مرکز وکلا و‌ کارشناسان ادامه داد:  همچنین طرح حضور وکلا در مساجد نیز به‌صورت جدی در  مرکز  در حال پیگیری است. بنده در امام زاده صالح چند ساعتی قبل اذان حضور یافته و خدمات‌دهی می‌کنیم.

عبدلیان‌پور در پاسخ به سوال پانا درباره حمایت از زندانیان به‌خصوص زندانیان غیر عمد گفت: موضوع اصلی ما علاوه بر زندانیان خانواده‌های آن‌هاست که باید خدماتی را به آن‌ها ارائه دهیم؛ در این خصوص توافقی با سازمان زندان‌ها انجام داده که در  شرف انعقاد است. همچنین وکلای مرکز در زندان‌ها حضور پیدا کرده و به آن‌ها خدمات مشاوره ارائه می‌دهند چرا که بسیاری از آن‌ها به دلیل فقدان دانش حقوقی گرفتار شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار