رئیس سازمان بسیج اساتید اعلام کرد؛

استقرار شبکه نخبگانی بسیج اساتید در بیش از ۱۰۰۰ دانشگاه کشور

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه سازمان بسیج اساتید دارای شبکه نخبگانی خوبی است، گفت این شبکه نخبگانی در بیش از هزار دانشگاه کشور حضور دارد که ۳۳ هزارنفر عضو هیات علمی و ۲۷هزار نفر اساتید دیگر را شامل می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۸۱۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
استقرار شبکه نخبگانی بسیج اساتید در بیش از ۱۰۰۰ دانشگاه کشور

محمدرضا مردانی در همایش ۳۱ هزار نفری روز ملی بسیج اساتید که صبح امروز ۳۰ خرداد برگزار شد، اظهار کرد: این همایش با شعار «استاد بسیجی، حضور حماسی، حکمرانی علوی» آغاز به کار کرده است. این همایش فرصت مناسبی برای معرفی و نقش‌آفرینی اساتید بسیجی در کشور و نقش‌آفرینی در تمامی ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: همچنین بحث تکمیل حماسه بدرقه شهیدان خدمت، یعنی فراهم کردن زمینه حضور مردم در اتتخابات ریاست‌جمهوری یکی از موارد مهم و مورد بحث است که ان‌شاءالله در این همایش به‌صورت جدی به آن پرداخته می‌شود.

مردانی با بیان اینکه سازمان بسیج اساتید دارای شبکه نخبگانی خوبی است، گفت: این شبکه نخبگانی در بیش از هزار دانشگاه کشور حضور دارد که ۳۳ هزار نفر عضو هیات علمی و ۲۷ هزار نفر اساتید دیگر را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اولین مسئولیت استاد بسیجی نقش معلمی است، بیان کرد: اساتید باید نقش خود را در تربیت آینده‌سازان کشور ایفا کنند که این نقش‌آفرینی در دو حوزه عمومی و تخصصی است که هرکدام به صورت جدی می‌تواند اثرگذار باشد.

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به اینکه نقش‌آفرینی عمومی در عرصه جهاد تببین و ترویج ارزش‌های انقلاب است، عنوان کرد: برای این حوزه اولیت‌های فراوانی در نظر گرفته شده است، از جمله تامین روحیه انقلابی و مشارکت اساتید در اعطای خدمات داوطلبانه به مردم، الگوسازی از چهره‌های علمی و فناوری کشور، تشکیل جبهه فرهنگی، مطالبه موضوعات مهم زیست بوم و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی.

مردانی اضافه کرد: همچنین دشمن‌شناسی و معرفی اسلام ناب و شناسایی فرق انحرافی از جمله مباحثی است که در حوزه نقش‌آفرینی عمومی اساتید بسیجی تعریف می‌شود‌.

وی یادآور شد: کمک به شناسایی مسائل کشور در ابعاد مختلف و پیاده‌سازی راه‌حل‌ مسائل کشور نیز از طریق مباحث علمی از جمله مواردی است که در حوزه نقش‌آفرینی تخصصی تعریف خواهد شد که باید بسیار جدی گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار