معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری:

مجموعه‌های دانش‌بنیان مردم نهاد فعال خواهند شد

تهران (پانا) - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری از ایجاد هویتی جدید در حوزه دانش‌بنیان خبر داد و گفت این هویت تحت عنوان مجموعه‌های دانش‌بنیان مردم نهاد فعالیت خواهند کرد‌.

کد مطلب: ۱۴۸۰۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مجموعه‌های دانش‌بنیان مردم نهاد فعال خواهند شد

روح الله دهقانی‌فیروزآبادی پیش از ظهر امروز، یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درخصوص برگزاری دومین نمایشگاه «آبادیران» اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین ارکان توسعه علم و فناوری در کشور ترویچ گفتمان این حوزه همراه با حمایت جدی مردم است.

وی با بیان اینکه در اقتصاد دانش‌بنیان هم گفتمان اثرگذار است و هم بازیگران اصلی این حوزه مردم هستند، گفت: با حضور مردم اقتصاد دانش‌بنیان شکل می‌گیرد و اگر اینطور نباشد، فقط چند طبقه خاص یا شکاف طبقاتی خواهیم داشت.

وی افزود: برنامه ملی آبادیران با هدف مردمی‌سازی نوآوری‌ها راه‌اندازی شده و در نمایشگاه اول که سال گذشته برگزار شد، ارتباطات بسیار خوب جهادی و مردمی به وجود آمد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری در بخشی دیگر از سخنان خود از برنامه‌ریزی برای اضافه شدن یک هویت جدید به حوزه دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این هویت تحت عنوان مجموعه‌های دانش‌بنیان مردم نهاد فعالیت خواهند کرد‌.

فیروزآبادی افزود: تصمیم‌گیری برای ایجاد مجموعه‌های دانش بنیان مردم نهاد نتیجه ساعت‌ها همفکری با نخبگان و مطالعه نمونه‌های مشابه در کشورهای موفق دنیا بود و این موضوع هویت سومی است که در حوزه دانش‌بنیان، در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق فعالیت می‌کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در قسمتی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در طول چند سال گذشته، نوآوری‌ها در حوزه هنر و علوم انسانی کمتر مورد توجه قرارگرفته است، تصریح کرد: هویتی در حوزه دانش‌بنیان تحت عنوان شرکت‌های خلاق در حوزه هنر و علوم انسانی با حضور نخبگان شکل گرفته است که بسته‌های حمایتی مختلفی برای آن‌ها در نظر داریم.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه طی یکسال گذشته مردمی‌سازی در حوزه نوآوری از جمله دغدغه‌های این معاونت بوده است، بیان کرد: به دنبال راهکاری بودیم که مردم به چه شکلی بتوانند در این بخش مشارکت داشته باشند، به همین دلیل به سراغ راهکار ایجاد شرکت‌هایی رفتیم که عموما ماهیت تعاونی دارند؛ البته لزوما شکل تعاونی حقوقی مدنظر نیست بلکه مقصود ماهیت تعاونی شرکت است.

وی ادامه داد: اکنون برای مردمی‌سازی فعالیت‌ها، خرید سهام یا مشارکت در سکوهای مالی جدید و سرمایه‌گذاری خرد راهکارهای موجود است، اما هدف اصلی این بود که مردم به چه نحوی می‌توانند بازیگران اصلی مجموعه‌های نوآورانه شوند، به همین دلیل یکسال روی این مبحث تمرکز داشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار