یک روان‌شناس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

نوجوانان از تبلیغات مخرب الگوبرداری می‌کنند

تهران (پانا) - یک روان‌شناس گفت تبلیغات در فیلم و سریال می‌تواند ناخودآگاه نوجوانان را تحت تاثیر قرار داده و برای آن‌ها به شکل یک ارزش درآید. نوجوانان با تاثیری که از این تبلیغات در رسانه‌ها می‌گیرند، به الگوبرداری از آن‌ها می‌پردازند.

کد مطلب: ۱۴۷۸۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
نوجوانان از تبلیغات مخرب الگوبرداری می‌کنند

مهسا ساداتی، روان‌شناس در گفت‌وگو با پانا درباره تاثیر مخرب تبلیغ دخانیات در سریال‌های تلویزیونی، بیان کرد: «مسلما تبلیغات تلویزیونی می‌تواند تاثیر‌گذار باشد. مثلا مدتی بود که وجود نوشابه در تلویزیون ممنوع شده بود چون با این تبلیغ سلامت به خطر می‌افتاد. در سریال‌های تلویزیونی تبلیغات به صورت مستقیم نیستT مثلا شخص بازیگر در فیلم به استفاده از آن محصول می‌پردازد.»

ساداتی ادامه داد: «این نوع تبلیغ در فیلم و سریال می‌تواند ناخودآگاه نوجوانان را تحت تاثیر قرار داده و برای آن‌ها به شکل یک ارزش درآید. نوجوانان با تاثیری که از این تبلیغات در رسانه‌ها می‌گیرند، به الگو برداری از آن‌ها می‌پردازند.»

وی افزود:‌ «اکنون سریال‌های نمایش‌خانگی به سمتی رفته که مصرف سیگار عادی شده و حتی شخص مصرف کننده سیگار ژست خاصی نیز دارد. بچه‌ها‌ برای بزرگ شدن و به‌دست‌آوردن آن ژست بزرگسالی، به این سمت ترغیب می‌شوند. حتی گاهی دیده می‌شود که مصرف سیگار به عنوان راهکاری برای رفع عصبانیت معرفی می‌شود.»

وی خاطرنشان کرد:‌ ‌«علاوه بر این مصرف موادمخدر و شیشه نیز عادی‌سازی شده که این کار بسیار آثار مخربی در رفتار نوجوانان دارد. این در حالی است که سال‌های گذشته نشان‌دادن مواد مخدر در رسانه‌ها ممنوع بود اما اکنون این ممنوعیت وجود ندارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار