عضو انجمن علمی تغذیه ایران در گفتوگو با پانا مطرح کرد؛
رژیمهای غذایی اینستاگرامی اصولی نیستند
چسب یا قرص ناف تاثیری در روند تناسب اندام افراد ندارد/ تبلیغات تجاری نمیتواند باعث تناسب اندام شود
تهران (پانا) - عضو انجمن علمی تغذیه ایران با بیان اینکه تبلیغات تجاری نمیتواند باعث تناسب اندام شود، گفت رژیمهای غذایی اینستاگرامی مانند تک خوری، کتوژنیک، کانادایی، فستینگ و... اصولی نیستند و نمیتوانند فرد را به وزن ایدهآل برسانند.
مریم مظاهریون در گفتوگو با پانا در رابطه با دریافت رژیمهای غذایی از صفحات مجازی اظهار کرد: «قبل از هر چیزی باید تاکید کرد که فردی صلاحیت نوشتن رژیم غذایی را دارد که سالها در دانشگاههای معتبر مشغول به تحصیل بوده است، به مدارج عالی در این حوزه رسیده و طی ضوابط خاصی از سازمان نظام پزشکی کشور مجوز فعالیت دریافت کرده باشد. در نتیجه قبل از مراجعه به هر فردی که خود را مشاور یا متخصص در حوزه سلامت فردی میداند، بهتر است در سامانه نظام پزشکی، استعلامی از سوابق او گرفته شود.»
این عضو انجمن علمی تغذیه ایران با بیان اینکه امروزه مشکلات فراوانی در زمینه تجویز قرصها و داروهای لاغری از سوی افراد غیرمتخصص و فاقد صلاحیت وجود دارد، گفت: «تبلیغات فراوانی در این زمینه انجام شده و افرادی که اضافه وزن دارند و میخواهند معضل چاقی خود را در سریعترین زمان ممکن حل کنند، همواره در معرض تبلیغات فضای مجازی، سایتهای غیرمجاز و شبکههای ماهوارهای قرار میگیرند، اما تجربه ثابت کرده است که مواد تشکیل دهنده بسیاری از این قرصهای لاغری داروی کورتون، ماده مخدر شیشه و بسیاری دیگر از مواد غیرمجاز برای بدن است.»
این متخصص تغذیه با بیان اینکه اطلاعرسانیهای فراوانی نیز در زمینه آگاهسازی مردم نسبت به استفاده از داروهای لاغری انجام شده است، بیان کرد: «شاهد هستیم که رسانه ملی، رسانههای جمعی، پزشکان این حوزه و افرادی که در حوزههای دیگر سلامت فعالیت دارند و متخصص هستند بارها و بارها سعی در آگاهسازی مردم داشتهاند اما متاسفانه گرایش مردم به سمت افراد سودجو بیشتر است زیرا کسی که از چاقی و بیماریهای ناشی از آن رنج میبرد، صرفا در پی لاغر شدن در کمترین زمان ممکن است.»
مظاهریون در رابطه با برخی رژیمهای غذایی اینستاگرامی که اکنون در صدر توجهات هستند نیز گفت: «رژیمهای اینستاگرامی مانند تک خوری، کتوژنیک، کانادایی، فستینگ و... اصولی نیستند و نمیتوانند فرد را به وزن ایدهآل برسانند. آخرین مورد در این خصوص نیز چسب یا قرص ناف است که بهصورت همهگیر در حال تبلیغ است اما براساس مطالعات انجام شده استفاده از آن هم اصولی نیست و تاثیری در روند تناسب اندام ندارد.»
وی تاکید کرد: «تبلیغ تجاری نمیتواند باعث تناسب اندام شود و آنچیزی که سلامت بدن را در پی دارد، پیروی از یک رژیم درست همراه با بهره بردن از سبک زندگی سالم است.»
ارسال دیدگاه