عاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر:

ایجاد باورمندی در جلوگیری از اعتیاد موثر است

تهران (پانا) - معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت امروزه ایجاد باورمندی به عنوان مهم‌ترین خاستگاه در جامعه و هدایت کننده افکار، می‌تواند بیش از هر عامل دیگری در جلوگیری از آسیب اعتیاد و یا مقابله با آن اثرگذار باشد.

کد مطلب: ۱۴۶۹۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد باورمندی در جلوگیری از اعتیاد موثر است

محمد جمالو در نشست خبری «جشنواره شعر نفس پاک» که بعداز ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: برای نخستین بار است که با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز شعر ‌و موسیقی سرود سازمان صدا و سیما قرار است این جشنوراه برگزار شود.

وی ادامه داد: امروز در جنگ تمام عیار مبارزه با مواد مخدر هستیم و این جان فشانی شهدا است که منجر به شکست رکورد کشف مواد مخدر در جهان شده است. همچین این رکوردشکنی نشان می‌دهد عزم نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مقابله با این هیولای خانمان جدی است.

جمالو با بیان اینکه امروز اعتیاد در کنار آسیب جسمانی به آسیب روانی برای فرد و جامعه تبدیل شده است و مواجهه با آن نیازمند مقابله چند وجهی به خصوص در حوزه فرهنگی است، بیان کرد: بازگشت دوباره فرد به دامن مصرف مخدر یک پدیده طبیعی در هر نوع بیماری از جمله اعتیاد است و نباید این پدیده را عجیب دانست.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: امروزه ایجاد باورمندی به عنوان مهم‌ترین خاستگاه در جامعه و هدایت کننده افکار، می‌تواند بیش از هر عامل دیگری در جلوگیری از آسیب اعتیاد و یا مقابله با آن اثرگذار باشد.

جمالو باورمندی را یک الزام مهم برای مقابله با پدیده اعتیاد و آسیب آن برشمرد و خاطرنشان کرد: بکارگیری از ظرفیت هنر به خصوص در حوزه نوجوانان و جوانان که بیش از هر زمان دیگری در تیررس اعتیاد قرار دارند ضروری است. امروزه اعتیاد، جوانان و نوجوانان را به عنوان قشر آسیب‌پذیر و تنها در برابر مصرف مخدر هدف قرار داده است.

وی افزود: به دنبال سیاه‌نمایی صرف درباره مصرف مواد مخدر نیستیم، اما علاوه بر نمایش چهره سیاه اعتیاد، باید بهره‌مندی از هنر را برای کسب مهارت خودآگاهی و مهارت زندگی افزایش دهیم.

لازم به ذکر است که «جشنواره شعر نفس پاک» در چهار محور و در هفته اول تیرماه برگزار خواهد شد.

محورهای جشنواره عبارتند از «اعتیاد و عواقب زیان‌بار آن در زندگی فردی و اجتماعی، آگاهی‌بخشی در خصوص عواقب ناشی از سو مصرف مواد مخدر، گفتمان‌سازی و ترغیب و تشویق برای انتخاب سبک زندگی سالم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم ۴ هزار شهید مبارزه با مواد مخدر.

خبرنگار : امجد عبدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار