مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد؛

سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر از برگزاری سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی با موضوعات ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۸۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی برگزار می‌شود

علیرضا مینایی - محمدهادی عسکری در این رابطه گفت: این جشنواره در سه بخش «خلاقیت‌های دانش‌آموزی در سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم»، «ابتکارات مدرسه‌ای ویژه فرهنگیان» و «ابتکارات جامعه‌محور ویژه مدارس دارای کانون‌های یاریگران زندگی» برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بخش نخست این جشنواره افزود: دانش آموزان در دوره ابتدایی در رشته‌های شعر، داستان کوتاه و نقاشی؛ و در دوره متوسطه اول و دوم در رشته‌های نقاشی، عکس با هوش مصنوعی، فیلم، موشن گرافیک، خلق کاراکتر، طراحی بازی فکری موبایل، پویانمایی، نشریه دیجیتال، روایت گری، ایده پردازی، شعر و داستان کوتاه می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: الگوها و فنون آموزش و تدریس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کلاس درس، محصولات فرهنگی، منابع کمک آموزشی و فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، برنامه عمل سالانه و اقدام پروژه‌ای از جمله برنامه‌های ویژه فرهنگیان در بخش دوم جشنواره با نام ابتکارات مدرسه‌ای است. همچنین تشکیل گروه همیاری اجتماعی و حفظ و پایدارسازی آن، ایده پردازی، طراحی و تدوین نیمرخ محلی، حمایت جویی و اجرا و طراحی پروژه‌های کوچک و مستندسازی و تدوین درس آموخته‌ها از جمله برنامه‌های ویژه مدارس دارای کانون یاریگران زندگی در بخش ابتکارات جامعه‌محور است.

عسکری گفت: این جشنواره با کمک ستاد مبارزه با موادمخدر، وزارت آموزش و پرورش و کانون یاریگران زندگی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت ثبت نام می‌توانند به سامانهmy.medu.ir بخش نورینو مراجعه کنند.

وی بیان کرد: برنامه تقدیر از برترین‌های منتخب در سه سطح: ۷۲۸ منطقه، ۳۱ استان و یک کشور از میان افراد برتر بخش‌های خلاقیت دانش‌آموزی و ابتکارات مدرسه است و نظارت بر این جشنواره از طریق اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان‌های سراسر کشور و با تائید اداره کل فرهنگی و پیشگیری ستاد انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد ادامه داد: جمع‌آوری آثار در سطح منطقه از ۱۵ دی لغایت ۱۵ بهمن و در بخش استان از ۱۵ بهمن لغایت ۱۵ اسفند خواهد بود و اختتامیه استانی این جشنواره نیز اسفند و فروردین برگزار می‌شود و در نهایت، آثار جشنواره از یکم تا پایان اردیبهشت سال آینده به دبیرخانه کشوری ارسال می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار