یک حقوقدان در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

ضروری است دانشکده «وکالت» تشکیل شود

تهران (پانا) - یک حقوقدان گفت نیاز است در کنار دانشکده حقوق، دانشکده وکالت نیز تشکیل شود. البته در قدم اول این امر کمی بلندپروازانه به نظر می‌رسد اما در عمل شدنی است و بسیار تاثیرات مثبتی خواهد داشت. لازمه این کار در قدم اول نیز گنجاندن واحدهای عملی در دانشگاه‌ها است.

کد مطلب: ۱۴۶۶۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
ضروری است دانشکده «وکالت» تشکیل شود

جواد پیری، حقوقدان و کارشناس مسائل حقوقی در گفت‌وگو با پانا در رابطه با ضرورت وجود واحدهای عملی در دانشکده‌های حقوق، اظهار کرد: «بدیهی است که وجود واحد‌های عملی برای دانشجویان حقوق از ضروریاتی است که کمتر به آن توجه شده است. اکنون به دلیل حجم زیاد مطالب حقوقی و کمبود وقت، اساتید فرصت ارائه مطالب را به صورت عملی ندارن، اما باید شرایطی فراهم شود که حداقل چند واحد عملی به صورت اجباری در چارت درسی دانشگاه‌ها برای دانشجویان این رشته برنامه‌ریزی شود»

تثبیت بیشتر مطالب با ایجاد واحدهای عملی

پیری ادامه داد: «دانشجویان باید در عمل با مسائل حقوقی روبه‌رو شوند زیرا هر چه قدر مسائل عملی در آموزش‌های حقوقی بیشتر باشد، تثبیت مطالب در ذهن آن‌ها بهتر صورت می‌گیرد.»

این کارشناس مسائل حقوقی اضافه کرد: «با آموزش نظری شاید دانشجو مطالب را بیاموزد ولی قدرت پیاده‌سازی نداشته و مطالب تثبیت نمی‌شود. گذراندن واحدهای عملی به ویژه حضور در دادگاه‌ها باعث می‌شود دانشجو از رویه قضایی اطلاع یابد و از مطالب حقوقی تفسیر موثر به عمل آورند.»

وی تاکید کرد: «همچنین شاید بتوان گفت که نیاز است در کنار دانشکده حقوق، دانشکده وکالت نیز تشکیل شود. البته در قدم اول این امر کمی بلندپروازانه به نظر می‌رسد اما در عمل شدنی است و بسیار تاثیرات مثبتی خواهد داشت. لازمه این کار در قدم اول نیز گنجاندن واحدهای عملی در دانشگاه‌ها است.»

این حقوقدان تاکید کرد: «اکنون عملی شدن قسمتی از دروس در دانشکده‌های حقوق، یکی از نیازهای ضروری است زیرا افراد پس از فارغ‌التحصیلی و ورود به محیط‌های کاری با وجود داشتن سواد کافی، قدرت پیاده‌سازی عمده مطالب را ندارند و شاهد به وجود آمدن چالش‌های مختلفی خواهیم بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار