‌امدادرسانی به 238 آسیب‌دیده حوادث جاده‌ای/ ‌تاکید رئیس هلال‌احمر بر آمادگی امدادگران برای مواجهه با سوانح جوی در نوروز

تهران (پانا) - ستاد ملی خدمات یکپارچه جمعیت هلال‌احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۳ به طور رسمی‌برگزار و خدمات ارائه شده از ابتدای طرح نوروزی تشریح و آمادگی هلال‌احمر برای مواجهه با حوادث محتمل از جمله سوانح جوی در استان‌های پرخطر بررسی شد.

کد مطلب: ۱۴۶۴۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
‌امدادرسانی به 238 آسیب‌دیده حوادث جاده‌ای/ ‌تاکید رئیس هلال‌احمر بر آمادگی امدادگران برای مواجهه با سوانح جوی در نوروز

‌به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ متن این اطلاعیه به شرح زیر است: 

۱. طبق هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی با احتمال وقوع سیل در استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان، جمعیت هلال‌احمر در این استان‌ها در حالت آماده‌‎باش قرار دارد. در 24 ساعت گذشته، ۲ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد که در مسیر سیلاب قرار داشتند، تخلیه شدند.

۲. طی پنج روز از آغاز طرح نوروزی هلال‌احمر، از ۲۴ تا ۲۹ اسفند، ۴۱۶ مورد عملیات امدادی برای کمک به هموطنان در حوادث مختلف انجام شده که ۳۱۷ مورد آن مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است. در این حوادث ۶۲ مسافر درون خودروهای تصادفی، گرفتار بودند که با تلاش امدادگران رهاسازی شدند.

۳. با تلاش امدادگران از پنج روز گذشته به ۲۰۱۶ نفر امدادرسانی و ۱۰۲ نفر در راه‌مانده، اسکان اضطراری داده شدند؛ همچنین ۲۲۹ مورد انتقال مصدومان به مراکز درمانی و انتقال ۱۵ نفر نیز به مناطق امن، توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر انجام شده است.

۴. با آغاز فعالیت ستاد ملی خدمات یکپارچه جمعیت هلال‌احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۳، تا امروز،  ۱۸۴ هزار و ۷۳۴ نفر از خدمات بشردوستانه اعضای سازمان جوانان هلال‌احمر شامل خدمات پست‌های ایمنی و سلامت نوروزی، فضای دوستدار کودک، تیم‌های سحاب و آموزش‌های امدادی این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

۵. در این‌مدت با اجرای طرح‌های مختلف هلال رحمت، نیابت، حمایت ماندگار و ....، ۹۱ هزار و ۶۸۷ نفر از خدمات حمایتی و بسته‌های معیشتی هلال‌احمر بهره‌مند شده‌اند.

۶. در مجموع در پنج روز ابتدایی آغاز طرح خدمات یکپارچه نوروزی هلال‌احمر، با مشارکت و تلاش ۶۳ هزار و ۸۷۰ نفر/روز امدادگر، جوان و داوطلب و فعالیت ۴۲۵۸ پایگاه و مرکز، به ۳۱۲ هزار و ۲۳۴ نفر، خدمات لازم ارائه شده است.

در هر جای ایران که هستید و در صورت نیاز به امدادرسانی، امدادگران هلال‌احمر در کوتاه‌ترین زمان ممکن در کنار شما خواهند بود. ندای امداد هلال احمر با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و امداد و نجات افراد حادثه دیده در سراسر کشور است.

‌‌امدادرسانی به 238 نفر از آسیب دیدگان حوادث جاده‌ای در سه روز گذشته

همچنین علی درویش پور، سخنگوی ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر با اشاره به ماموریت های هلال احمر در سه روز گذشته گفت: از تاریخ 24 لغایت 27 اسفندماه، 586 عملیات و خدمت از سوی هلال احمر به شهروندان ارائه شده که در این ماموریت ها مجموعا به 1478 نفر امدادرسانی شد.

وی افزود: قسمت مهمی از ماموریت های هلال احمر در این ایام در حوزه جاده ای است که بر همین اساس در سه روز اخیر به 238 نفر از شهروندان متاثر از حوادث جاده ای امدادرسانی شد.

درویش پور ادامه داد: علاوه بر این جمعیت هلال احمر با بهره گیری از توان داوطلبان و جوانان در نقاط مختلف جاده‌های کشور حضور فعال داشته و به راهنمایی و آموزش مسافران نوروزی می‌پردازند و در قالب طرح های مختلف خدمات بشردوستانه به شهروندان ارائه می دهند. در این مدت این قبیل خدمات به 16 هزار و 565 نفر ارائه شده است.

سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر خاطرنشان کرد: در سال جاری ماه مبارک رمضان با ایام نوروز همزمان شده و هلال احمر با توجه به رسالتی که دارد در کنار نیازمندان و افراد کم برخوردار حضور دارد که بر این اساس در سه روز اخیر 16 هزار و 141 بسته معیشتی در میان اقشار ضعیف جامعه توزیع شده است.

وی افزود: خدمات هلال احمر معطوف به حوزه امدادرسانی نیست و این جمعیت در سه روز اخیر به 3 هزار و 940 نفر در حوزه توانبخشی خدمات رسانی انجام داده است. همچنین نیاز دارویی 29 هزار و 36 نفر از مراجعه کنندگان به داروخانه‌های هلال احمر را برطرف و پاسخگوی نیازهای درمانی 11 هزار و 404 نفر از شهروندان بوده است.

درویش پور توضیح داد: در مجموع 269 هزار و 532 نفر در سه روز اخیر از خدمات هلال احمر بهره مند شدند که این خدمات با به کارگیری 59 هزار و 96 نفر از کارکنان، داوطلبان، جوانان و امدادگران به مردم ارائه می‌شود.

‌تاکید رئیس هلال‌احمر بر آمادگی امدادگران برای مواجهه با سوانح جوی در نوروز

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اهمیت آمادگی کامل امدادگران در 5 استان در جنوب غرب کشور با احتمال وقوع سیل، بر اهمیت تسریع در ارائه خدمات امدادی به مادران باردار و افراد دارای بیماری خاص در این مناطق، تاکید کرد.

‌پیرحسن کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر، با اشاره به شروع طرح نوروزی 1403، گفت: تقارن روزهای ماه مبارک رمضان و نوروز، بهترین فرصت برای همدلی، همدردی و خدمت به خلق است.

وی با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل در 5 استان کشور، ادامه داد: طبق هشدار سازمان هواشناسی، احتمال وقوع سیل در لرستان، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و بر این اساس، تجهیزات امدادی به همراه نجاتگران، در حالت آماده باش قرار دارند اما لازم است که امدادگران به مسائل دیگری هم توجه کنند.

وی افزود: لازم است که همه در وقوع سیل، از تجربیات سال های قبل، درس بگیرند و نه تنها به آمادگی امدادگران که به آمادگی تجهیزات هم توجه کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این که 2 روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل این که در مسیر سیل قرار دارد، تخلیه شده است، گفت: لازم است که محل امن برای اسکان اضطراری احتمالی نیز در نظر گرفته شود و همچنین، توجه بیشتری به مادران باردار پرخطر و یا افراد دارای بیماری خاص که ممکن است در زمان وقوع سیل، دچار مشکل باشند، شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار