امدادگرهلال احمر شهرستان طالقان درگفت‌وگو با پانا:

مهمترین و اصلی‌ترین هدف جمعیت هلال احمر نجات جان مردم است

کرج (پانا) - امدادگر هلال احمر شهرستان طالقان، مهمترین و اصلی‌ترین هدف جمعیت هلال احمر را امداد و نجات مردم در عرصه‌های مختلف دانست.

کد مطلب: ۱۴۴۷۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین و اصلی‌ترین هدف جمعیت هلال احمر نجات جان مردم است

سیدرضا میرسلیمی، امدادگرهلال احمر شهرستان طالقان در گفت‌وگو با پانا گفت : «با تحصیلات کارشناسی ایمنی و بهداشت ازسال ۱۳۹۰ فعالیت و همکاری خودم را با جمعیت هلال احمر آغاز کردم. ابتدا در جمعیت هلال احمر به عنوان نجاتگر مشغول به کار شدم و درکنار آن همکاری با سازمان جوانان جمعیت را هم ادامه دادم . چندسالی افتخار این را داشتم رابط خبری جمعیت هلال احمرباشم و الان هم بعنوان نجاتگر راننده در پایگاه طالقان مشغول بکارهستم.»

وی در مورد هدف و انگیزه خود از انتخاب این شغل عنوان کرد: «انگیزه بنده برای فعالیت درجمعیت هلال احمر در اوایل بابت هیجانی بود که در عرصه امداد و نجات وجود داشت اما با گذر زمان آن چیزی که برایم اهمیت پیدا کرد ، تسکین آلام بشری و کمک به هم نوعان خودم بود، اینکه بتوانم کوچکترین کار را برای کاهش درد و رنج مردم انجام بدهم دروجودم ایجاد انگیزه می کرد.»

میرسلیمی اضافه کرد: «مهمترین و اصلی ترین هدف جمعیت هلال احمر امداد و نجات مردم در عرصه های مختلف است و هرجایی که کسی نیاز به کمک داشته باشد جمعیت هلال احمر پاسخگو است . که بحمدالله بنده هم سعادت این فعالیت را طی این چندسال داشتم . در سازمان جوانان هم فعالیت های متنوعی وجود دارد که شاخص این فعالیت ها طرح راهنمایان نوروزی است.»

وی افزود: «از سخت ترین قسمت های شغل امداد و نجات این است که مهمترین وظیفه ی ما امداد و کمک های اولیه است و با جان آدم ها سر وکار داریم ، باید همیشه آمادگی هرگونه حادثه را داشته باشیم ، این سختی زمانی که کارمان را درست انجام بدهیم و جان چندین نفر را با اقداماتمان نجات دهیم ، شیرین می شود و خستگی از تن می‌رود.»

میرسلیمی درخصوص فعالیت های هلال احمر شهرستان طالقان گفت : «مهمترین فعالیت های جمعیت هلال احمر شهرستان طالقان در واحد امداد و نجات ، سیلاب روستای ناریان بوده است که تمام پرسنل و نجاتگران هلال احمر به صورت شبانه روزی با جان و دل پای کار بودند. ما بقی فعالیت ها هم حوادث های متنوع اعم از ریزش کوه ، غرق شدگی،حوادث جاده ای و... بوده است که بحمدالله جمعیت هلال احمر طالقان همیشه آماده بوده و همکاران با تمام تلاششون بهترین خدمات را ارائه دادند.»

امدادگر هلال احمر ظالقان در پایان توصیه کرد : «بعنوان یک امدادگر و عضو کوچکی ازخانواده بزرگ جمعیت هلال احمر از جوانان و مردم کشورم خواستارم که از لحظه لحظه زندگیشان بهترین استفاده ها را کنند. اصول امدادو کمک های اولیه که در خانه های تک تک ما نیاز است را هم فرا بگیرند تا شاید روزی با کوچکترین اقدام جان یک نفر را بتوانند نجات بدهند، که هیچ لذتی بالاتر از کمک به دیگران نیست.»

دانش آموزخبرنگار: آیدا داداشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار