رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد؛

وقوع ۶۰ درصد تصادفات رانندگی در ۳۰ کیلومتری حریم شهرها

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور فراجا گفت ۶۰ درصد تصادفات در حریم ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است.

کد مطلب: ۱۴۶۳۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
وقوع ۶۰ درصد تصادفات رانندگی در ۳۰ کیلومتری حریم شهرها

سردار سید تیمور حسینی در نشست خبری خود با خبرنگاران که صبح امروز ۲۶ اسفند ماه در محل ستاد پلیس راهور فراجا برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز اظهار کرد: جمعیت کشور بنابر آمار مراجع رسمی ۰/۷ درصد افزایش یافته است، در کنار این افزایش جمعیت، به تبع آن میزان خودرو‌ها نیز ۵/۱ درصد و تعداد افرادی که گواهینامه جدید دریافت کرد‌ه‌اند ۳/۲ درصد افرایش یافته است. همچنین ترددهای شهری ۶/۹ درصد و تمامی ترددهای سبک و سنگین ۶/۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا با اعلام این خبر که در سال ۱۴۰۲ ۵۳۷ میلیون تردد در سطح کشور وجود داشته است، گفت: این آمار نسبت به سال گذشته ۶/۶ درصد افزایش داشته؛ همچنین متاسفانه ۴/۹ درصد نیز به میزان جانباختگان حوادث ترافیکی با توجه به نمونه مشابه سال گذشته، افزوده شده است و ۱۷ هزار ۱۷۷ نفر در سال ۱۴۰۲ جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: با توجه به آمار اعلام شده، ۲۹/۲ درصد از جانباختگان سال ۱۴۰۲ رانندگان وسائط نقلیه بوده‌اند، همچنین ۶۰ درصد تصادفات در حریم ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است. در حوادث‌ ترافیکی نیز ۵۱ درصد افراد صحنه تصادفات، ۴۳ درصد در مراکز درمانی و ۶ درصد در حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده‌اند.

سردار حسینی با اشاره به اینکه در سال آینده پلیس راهور باید مدیریت سرعت داشته باشد، گفت: در طول سال جاری بیش از ۱ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۱۳۱ دستگاه خودرو نو شماره به تعداد خودروهای کشور افزوده شده است، همچنین ۱ میلیون و ۵۲۳ هزار جلد انواع گواهینامه جدید هم صادر شده که نسبت به نمونه مشابه سال قبل ۸ درصد شاهد افزایش صدور گواهینامه بوده‌ایم.

رئیس پلیس راهور فراجا برخورد با تخلفات رانندگی را یکی از ماموریت های ذاتی این نهاد دانست و یادآور شد: همکاران ما در پلیس راهور طی سال گذشته بیش از ۱۵۷ میلیون و ۳۲۰ هزار جریمه را برای انواع تخلفات ثبت کرده‌اند، علاوه بر مورد ذکر شده، بیش از ۲ میلیون تخلف حادثه‌ساز نیز توسط ماموران راهور ثبت شده است که نشان از دقت ماموران راهور فراجا دارد.

وی با اعلام این خبر که بیشترین جریمه اعمال شده در سال جاری تخلف سرعت غیر مجاز بوده و ۵۴ میلیون مورد جریمه در این حوزه وجود داشته است، گفت: ۳۳/۵ درصد از کل تخلفات، مربوط به سرعت غیر مجاز است. همچنین یک خودرو با ۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رکورددار جریمه در سال جاری بوده که توقیف شد.

سردار حسینی با بیان اینکه از ۲۴ اسفند طرح نوروزی ۱۴۰۳ با شعار آرامش و امنیت سفر شروع شد، بیان کرد: در نوروز سال گذشته بیش از ۵۳۷ هزار تردد داشتیم و امسال پیش بینی بر این است که بین ۲ تا ۴ درصد افزایش تردد داشته باشیم. همچنین باید اعلام کنم که متاسفانه طی ۲ روز گذشته ۷۴ نفر از هموطنان در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه این مجموعه تلاش می‌کند تا تصادفات نوروز ۱۴۰۳ با تمهیدات ویژه‌ و همکاری و مشارکت مردم کاهش یابد، اظهار کرد: در طی ایام نوروز هیچ خودرویی به خاطر میزان خلافی توقیف و به پارکینگ منتقل نمی‌شود و هموطنان نگران این موضوع نباشند.

خبرنگار : امجد عبدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار