راهاندازی سیستم کنترل و نظارت سامانههای ایستگاهی و تونلی خط ۳ متروی تهران
تهران (پانا) - با پیگیریهای به عمل آمده در سال جاری، سیستم کنترل و نظارت سامانههای ایستگاهی و تونلی خط ۳ متروی تهران، در بخشهای نیمه جنوبی و میانی این خط راه اندازی شد.
![راهاندازی سیستم کنترل و نظارت سامانههای ایستگاهی و تونلی خط ۳ متروی تهران](https://cdn.pana.ir/thumbnail/rfp9ZKjwjYPz/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHVY9IpISMjoEsAIKXaKdntA,,/%D9%85%D8%AA%D8%B1%D9%88%DB%8C+%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86.jpg)
آزاد اکبری مجری خط ۳ متروی تهران اظهار کرد: این پروژه به ارزش ۳۴۰ میلیارد تومان، ۱۴ ایستگاه در بخش حدفاصل ایستگاههای آزادگان تا شهید بهشتی و تونلهای محدوده مذکور را در بر میگیرد.
وی ادامه داد: سیستم BAS که وظیفه نظارت و کنترل عملکرد سامانههای برقی و مکانیکی در تونلها، ایستگاهها و هواکشهای میان تونلی را بر عهده دارد، در بخشهای جنوبی و میانی خط ۳ رسماً راهاندازی شد؛ این سیستم همچنین بر مواردی از قبیل عملکرد پلههای برقی، آسانسورها، سامانههای روشنایی تونلها و ایستگاهها، سیستمهای تخلیه فاضلاب، تهویه و فنها، هواکشها و هواسازها نظارت داشته و آنها را کنترل میکند.
بر اساس گزارش سایت شهر، مجری خط ۳ متروی تهران با بیان این نکته که راهاندازی و بهرهبرداری این بخش از سامانه مذکور هزینهای بالغ بر ۳۴۰ میلیارد تومان در برداشته است، اتفاق اخیر را یازدهمین مرحله از رفع نواقص خط ۳ از سال گذشته تاکنون دانست و افزود: برای سال ۱۴۰۳ با تأمین بودجه مورد نیاز، برنامه مفصل و مدونی تهیه شده است تا نواقص خط ۳ مترو در سال پیش رو رفع شود و این خط با کیفیتی بهتر و ایمنی بالاتر در خدمت شهروندان تهرانی قرار گیرد.
ارسال دیدگاه