هشدار نفوذ سامانه بارشی به کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشدار نفوذ سامانه بارشی به کشور و بارش‌های سیل‌آسا در مازندران و گلستان از احتمال آب‌گرفتگی معابر و خسارت به کشاورزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
هشدار نفوذ سامانه بارشی به کشور

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در هرمزگان، ارتفاعات کرمان، شمال و جنوب سیستان و بلوچستان بارش پراکنده، رعدوبرق همراه با وزش باد موقتی روی می‌دهد.

به‌تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

فردا چهارشنبه بارش‌ها در سواحل دریای خزر، شمال شرق و نوار شرقی استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان ادامه خواهد داشت. بارش‌ها طی امروز و فردا در شرق سواحل دریای خزر به‌ویژه گلستان و شرق مازندران شدیدتر خواهد بود.

روز پنجشنبه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف است. روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در سواحل دریای خزر افزایش ابر، بارش باران، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور آسمان صاف است.

در بعدازظهر امروز وزش باد در شمال شرق کشور افزایش یافته و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. طی 2 روز آینده شرق دریای خزر مواج و متلاطم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار