کدام استان‌ها بارانی هستند؟

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۰ استان به مردم توصیه کرد از سفر غیرضروری، تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

کد مطلب: ۱۴۱۱۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
کدام استان‌ها بارانی هستند؟

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف انتظار می‌رود.

فردا پنجشنبه علاوه بر این مناطق سامانه بارشی در بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز و غرب کشور فعال است و بیشترین بارش‌ها برای استان‌های ساحلی دریای خزر است.

روز جمعه در ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های گیلان، مازندران، سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان بارش‌های پراکنده همراه با رعدوبرق و در بخش‌هایی از مرکز کشور ابرناکی و بارش خفیف پیش‌بینی می‌شود.

شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز در سواحل دریای خزر و شرق کشور بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست. امروز همچنین در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و پنجشنبه علاوه بر این مناطق به‌تدریج در مرکز، شمال شرق و شرق و جمعه در شرق و جنوب شرق کشور افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک روی می‌دهد.

طی روزهای پنجشنبه و جمعه در نیمه شمالی کشور کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود. 3 روز آینده نیز دریای خزر مواج خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار