هشدار نارنجی هواشناسی درخصوص فعالیت سامانه بارشی در تهران

تهران (پانا) - اداره کل هواشناسی تهران با صدور هشدار سطح نارنجی از نفوذ سامانه بارشی و ناپایداری متناوب در استان به ویژه برای نیمه شمالی و مناطق غربی استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
هشدار نارنجی هواشناسی درخصوص فعالیت سامانه بارشی در تهران

بر اساس این هشدار یک سامانه بارشی چهارشنبه به استان نفوذ کرده و ناپایداری متناوب آن سبب بارش باران، رگبار و رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ در نقاط مستعد می شود که اثرات مخاطره آمیزی در پی دارد.

این اثرات شامل «لغزندگی معابر و جاده ها آبگرفتگی بعضی معابر، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و جاری شدن روان آب، وزش باد شدید گاهی وزش باد خیلی شدید و امکان خسارت به سازه های موقت، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، امکان اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در مسیرهای کوهستانی، احتمال صاعقه و بارش تگرگ، امکان سقوط سنگ از ارتفاعات در نواحی کوهستانی، مه و محدودیت دید در نواحی کوهستانی» است.

اداره کل هواشناسی استان تهران توصیه کرده است تا نسبت به «عدم تردد یا اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل،ها پرهیز از فعالیتهای کوهنوردی اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای آموزشی عدم جابجایی عشایر یا چرای دام در ارتفاعات پاکسازی دهانه پلها لایروبی کانالها و آبروها آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی» اقدام شود.

زمان پایان فعالیت این سامانه جمعه اعلام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار