رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ:
کمبود شدید ظرفیت شبکه معابر تهران برای حجم بالای خودروها
تهران (پانا) - رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اذعان به کمبود جدی ظرفیت شبکه معابر برای این حجم از خودروها گفت بالغ بر ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار خودروی پلاک تهران وجود دارد که تردد بالای خودروها از شهرکهای و استانهای مجاور نیز باعث برهمخوردن نظم ترافیکی شده است.
سرهنگ هادی زینی وند رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در مصاحبه تلفنی با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفتوگو درباره موضوع کمبود پارکینگ در شهر تهران اظهار کرد: پلیس باتوجهبه اینکه در صحنه و نوک پیکان اقدامات قرار دارد؛ لذا مشکلات و معضلات را از نزدیک لمس میکند و زبان گویای مردم برای اعلام مشکلات است.
وی افزود: باتوجهبه تجربیات و دانش فنی که پلیس دارد میتوان از ظرفیتهای آن بهعنوان یک مرجع مناسب و مطمئن برای مشاوره در حوزه تصمیمات شهری استفاده کرد.
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه فضای پارک خودروها یکی از مشکلات شهر تهران و سایر کلانشهرهاست گفت: در حال حاضر معابر سطح شهر تهران ظرفیت و گنجایش این حجم از خودروها را ندارد.
سرهنگ زینی وند عنوان کرد: ما در طول سال ۸ هزار و ۷۶۰ ساعت داریم که اگر متوسط مسافتی که یک خودرو در سال طی کند را ۲۰ هزار کیلومتر با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت در نظر بگیریم بهصورت میانگین، یک خودرو در طول سال فقط ۴۰۰ ساعت در حال حرکت است و ۸ هزار و ۳۶۰ ساعت متوقف است و نیاز به محلی برای توقف دارد که این محل توقف، محل سکونت و محل کار مالک خودرو است.
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: در حال حاضر علاوه بر تردد خودروهای زیاد، بحث مدیریت پارکهای حاشیهای و تخلفات در این زمینه یک معضل جدیتر به شمار میرود؛ چراکه منجر به بینظمی ترافیکی و کاهش ایمنی ترددها خواهد شد.
سرهنگ زینی وند با اذعان به کمبود جدی ظرفیت شبکه معابر برای این حجم از خودروها گفت: ما بالغ بر ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار خودروی پلاک تهران داریم ضمن اینکه تردد بالای خودروها از شهرکهای اقماری و استانهای مجاور نیز هست و باعث شده که نظم ترافیکی به هم بخورد.
وی افزود: پلیس بهعنوان یکی از اعضای شورای ترافیک شهر تهران در کمیتههای تخصصی نماینده دارد؛ اما فقط یک نماینده و یک رأی دارد.
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با تأکید بر لزوم عارضهسنجی ترافیک از قبل و پیشبینی پارکینگهای موردنیاز گفت: مدیران ارشد شهری و مردم باید تغییر نگرش دهند و توسعه شهر را با انسانمحوری و ترویج پیادهروی دنبال کنند.
وی توزیع عادلانه فضای پارکهای حاشیهای را یک ضرورت دانست و افزود: باتوجهبه فضای کم پارکهای حاشیهای، طبق قانون این اجازه به شهرداریها داده شده که از ساعت ۱۹ تا ۲۱ آن محلها را با گرفتن عوارض از خودروها مدیریت کنند و این امکان برای همه شهروندان فراهم شود.
سرهنگ زینی وند در پایان، بر لزوم پیشگیری از ساختها و سازهای بدون پیشبینی پارکینگ و جانمایی مناسب برای پارک خودروها با مطالعات دقیق تأکید کرد.
ارسال دیدگاه