هشدار نفوذ سامانه بارشی و گسترش ناپایداری‌های جوی

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با هشدار نفوذ سامانه بارشی جدید و ادامه ناپایداری‌های جوی در برخی استان‌ها از وزش باد شدید طی امروز در اکثر مناطق کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
هشدار نفوذ سامانه بارشی و گسترش ناپایداری‌های جوی

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر، مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز،‌ زاگرس مرکزی، مرکز، جنوب و جنوب شرق رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد و در شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

فردا دوشنبه در نیمه غربی کشور جو پایداری همراه با روند افزایش دما حاکم می‌شود و در نوار شرقی کشور شامل استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد.

روز سه‌شنبه در برخی مناطق آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال هرمزگان بارش روی می‌دهد. چهارشنبه نیز در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

امروز در بیشتر مناطق کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد. فردا در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق مرکز، غرب و جنوب شرق، سه‌شنبه در شمال شرق و شرق و چهارشنبه در شرق وزش باد شدید گاهی با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا امروز در دامنه‌های جنوبی البرز به‌طور نسبی کاهش یافته و از دوشنبه تا آخر هفته در این مناطق افزایش می‌یابد.

امروز و فردا تنگه هرمز و شمال خلیج‌فارس و از دوشنبه تا چهارشنبه شرق دریای عمان مواج است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار