هشدار بارش‌های شدید در ۱۰ استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسای باران و برف سنگین در ۱۰ استان از احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
هشدار بارش‌های شدید در ۱۰ استان

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در جزایر شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز و در استان هرمزگان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جنوب استان‌های فارس و کرمان بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

از بعدازظهر امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران، وزش باد و در برخی مناطق شمال عرب بارش برف و باران پیش بینی می‌شود. یکشنبه ضمن تشدید بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر، در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق بارش باران و برف و در مناطق شرقی و جنوب شرق بارش پراکنده پیش بینی شده است.

روز دوشنبه در نوار شمالی و ارتفاعات البرز بارش برف و باران روی می‌دهد و در این روز با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در استان‌های واقع در جنوب غرب بارش برف و باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. سه‌شنبه سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور به‌جز استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان،‌ آذربایجان غربی و کردستان فعال است. روز چهارشنبه سامانه بارشی در شمال شرق کشور و استان‌های گیلان و اردبیل باعث بارش می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا کاهش محسوس دما در سواحل شمالی و اردبیل روی می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار