هشدار بارش‌های شدید در برخی استان‌ها

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور و تداوم آن تا دوشنبه آینده نسبت به بارش‌های شدید در برخی استان‌ها هشدار صادر کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۶۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
هشدار بارش‌های شدید در برخی استان‌ها

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز پنجشنبه به‌جز استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در سایر مناطق کشور ابرناکی و بارش پیش‌بینی شده است. در جنوب کشور احتمال رگبار و رعدوبرق و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف انتظار می‌رود.

در چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان و بوشهر بارش‌ها شدت خواهد داشت. غرب و شمال خلیج فارس مواج و متلاطم است. فردا جمعه در جنوب استان‌های فارس، بوشهر، کرمان و هرمزگان رگبار باران همراه با رعدوبرق روی می‌دهد. طی این روز با گذر امواج تراز میانی جو در برخی مناطق شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی برف و باران به‌صورت پراکنده می‌بارد.

شنبه هفته آینده علاوه بر بارش در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارندگی و وزش باد روی می‌دهد در جنوب آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه نیز بارش پیش‌بینی شده است. در اوایل شب شنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش در غرب این سواحل آغاز می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه آینده گستره بارش‌ها در سواحل دریای خزر، شرق اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی همراه با وزش باد شدید و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج است. در برخی مناطق واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی نیز رگبار برف انتظار می‌رود.

دوشنبه هفته آینده بارش‌ها در سواحل شمالی و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت. سازمان هواشناسی برای امروز تهران آسمان نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران پیش‌بینی کرده است، البته در زمان حاضر در اکثر مناطق تهران برف و باران می‌بارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار