عضو شورای اسلامی شهر تهران:

هیچ اتوبوسی در دوره قبلی شورا به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه نشد

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران در یک سال اخیر که از عمر شورا گذشته، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده و فرآیند اضافه شدن تا ۳ هزار دستگاه اتوبوس هم در دستور کار است.

کد مطلب: ۱۳۳۱۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
هیچ اتوبوسی در دوره قبلی شورا به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه نشد

مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران درخصوص نقش ناوگان حمل ونقل عمومی به ویژه اتوبوس‌ها در آلودگی هوا در یک برنامه رادیویی گفت:‌ یکی از عوامل آلوده کننده هوای شهر تهران اتوبوس‌ها و البته مجموعه عوامل حمل و نقلی است که سوخت آن‌ها با گازوئیل تأمین می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سهم ۵۰ درصدی اتوبوس‌ها در آلودگی هوای تهران صحت دارد، اظهار کرد: شورای شهر ارزیابی درخصوص میزان تأثیر اتوبوس‌ها در آلودگی هوا ندارد چون عوامل متعددی در آلوده کردن هوا نقش دارند ضمن اینکه دستگاه‌های مختلفی نیز نسبت به اجرای قانون هوای پاک مسئول هستند که شهرداری تهران در میانه این جدول و سازمان محیط زیست در رأس آن قرار گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ما در حال حاضر ابزاری برای سنجش میزان تأثیرگذاری اتوبوس‌ها بر آلودگی هوا نداریم.

اقراریان متذکر شد: مسئله تردد اتوبوس‌ها به موضوع مهم تری تحت عنوان حمل و نقل ناوگان عمومی مربوط می‌شود و بنابراین نمی‌توان اتوبوس‌ها را خواباند و از آن‌ها استفاده نکرد چون درصدی از جامعه خودرو ندارند.

وی با بیان اینکه اولویت اول مردم در ترددها کماکان استفاده از خودروهای شخصی است که البته این اشکال هم به مردم بر نمی‌گردد و بلکه ناشی از سیستم حمل و نقل عمومی است گفت: اگر وضعیت حمل و نقل عمومی مناسب باشد عموم افراد جامعه هم از خودروی شخصی استفاده نخواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران از فعالیت کمتر از ۲ هزار اتوبوس در شهر تهران گفت و افزود: مطابق طرح جامع ترافیک شهر تهران مصوب سال ۱۳۸۶ که نیازهای تهران را پیش بینی کرده، تهران در سال ۱۴۰۱ باید ۹ هزار اتوبوس و برای سال ۱۴۰۴ هم باید ۱۱ هزار اتوبوس با استاندارد مناسب داشته باشد.

اقراریان با بیان اینکه در دوره قبلی شورا، هیچ اتوبوسی به ناوگان اضافه نشد گفت: در یک سال اخیر که از عمر شورا گذشته، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده و فرآیند اضافه شدن تا ۳ هزار دستگاه اتوبوس هم در دستور کار است.

وی از مجموعه دادستانی درخواست کرد که به قانون هوای پاک ورود کرده و ترک فعل مدیران را نسبت به وظایفی که قانون بر عهده آنها گذاشته پیگیری کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما درخصوص آلودگی هوا، قانون کم نداریم گفت: اگر همان قانون هوای پاک به درستی اجرا شود مشکل آلودگی هوای تهران هم حل می‌شود.

همچنین در ادامه برنامه، غلامی سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران گفت: با توجه به اینکه شرایط پایداری هوا تا ۴۸ ساعت آینده نیز برقرار است روز گذشته هشدار نارنجی را برای چهارشنبه و پنجشنبه تمدید کردیم و متاسفانه طی یک هفته آینده هم وزش قابل توجهی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: آنچه که می‌تواند شرایط بهبود دهد و آلاینده‌ها را کم کند وزش باد شدید است اما تا نیمه اول هفته آینده خبری از وزش باد و باران نیست.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: شرایط آلودگی هوا تا نیمه اول هفته آینده هم برقرار است و فقط ممکن است مقدار آن تغییر کند و از شدت آن کاسته شود.

غلامی متذکرشد: با توجه هشدار سطح نارنجی و ناسالم بودن هوا برای تمام گروه‌ها به همه مردم توصیه می‌کنیم که از ترددهای غیرضروری و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار