درگفت‌وگو با پانا مطرح شد

خیابان‌های تهران ظرفیت تردد اتوبوس های سه کابین را دارد

از طرح واگن اجاره‌ای مترو بی اطلاعیم

تهران (پانا) - رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص تامین کمبودهای ناوگان حمل و نقل عمومی با اتوبوس های سه کابین و واگن اجاره‌ای توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۳۰۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
خیابان‌های تهران ظرفیت تردد اتوبوس های سه کابین را دارد

سید جعفر تشکری هاشمی درگفت و گو با پانا درخصوص این که آیا خیابان های تهران ظرفیت تردد اتوبوس های سه کابین را دارند، گفت:«اگرشهرداری بتواند این اتوبوس ها را خریداری کند،اقدام خوبی است به دلیل این که حجم انبوهی از مسافران را می تواند جا به جا کند. این اتوبوس ها به لحاظ شعاع چرخش هیچ تفاوتی با اتوبوس های تک کابین ندارند یعنی در همان شعاع چرخشی که اتوبوس تک کابین می چرخد ، اتوبوس های سه کابین نیز می توانند در همان شعاع چرخش مانور داده و چرخش داشته باشد به همین دلیل به لحاظ ترافیکی مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.»

وی ادامه داد:«بسیاری از شهرهای دنیا هم به جای تراموا و ال. آر. تی به سمت اتوبوس های سه تا 5 کابین رفته اند که این اتوبوس ها می توانند انبوهی از مسافران را جا به جا کرده و قابلیت اتوبوس را داشته و ظرفیت واگن های قطار ال آر تی را دارند .»

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص واگن اجاره ای هم که به عنوان یک راهکار ازسوی مدیریت شهری برای کمبود واگن مترو مطرح شده هم توضیح داد: «ما هم از اخبار منتشر شده مطلع شدیم که چنین راهکاری دنبال می شود و اطلاع نداریم که جزییات آن چیست اگر منظور اجاره به شرط تملیک است اشکالی نداردو یک نوع مدل اقتصادی برای خرید است . این که از کدام کشور قصد اجاره واگن را دارندو به چه صورت این اتفاق می افتد، کدام کشورها واگن اجاره می دهند و آیا این روش پاسخگوی نیازهای ناوگان هست یا نه من تاکنون درخصوص آن مطلبی نشنیده ام و اطلاعاتی نداریم .»

وی ادامه داد:«این طرح در فرصتی مناسب باید به کمیسیون عمران و حمل و نقل مطرح شود و درصورت لزوم در صحن شورا مطرح شود و تصمیم لازم درخصوص آن گرفته شود .»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار