رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران:

استفاده معلولان از مترو باید با آسانسور انجام شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه استفاده معلولان از مترو باید با آسانسور انجام شود، گفت با توجه به تولید آسانسور در داخل کشور با قیمت مناسب، باید از این ظرفیت استفاده شود.

کد مطلب: ۱۳۲۸۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
استفاده معلولان از مترو باید با آسانسور انجام شود

سید جعفر تشکری هاشمی در یکصد و یازدهمین جلسه شورا با اشاره به روز ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان، اظهار کرد: جامعه بیش از اینکه بخواهد این روز را گرامی بدارد باید نگران برخورداری عادلانه از خدمات و تأسیسات شهری برای این قشر باشد. روز گذشته توسط شهرداری تهران تعدادی از معابر و بوستان ها مناسب سازی شد که جای تشکر دارد.

وی تأکید کرد: بسیاری از پیاده‌روهای ما تحت عنوان اینکه مانع پارک خودروها و موتورسوارها شوند، برای معلولان و سالمندان مزاحمت ایجاد می کند به طوری‌که دستک هایی برای مقابله با تردد موتورسیکلت ها در پیاده روها نصب شده که باعث سختی تردد معلولان و حتی افراد سالم می شود. تقاضا می‌کنیم این موانع جمع آوری شود و برای برخورد با تخلفات از پلیس کمک گرفته شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه استفاده معلولان از مترو باید با آسانسور انجام شود، تصریح کرد: با توجه به تولید آسانسور در داخل کشور با قیمت مناسب، باید از این ظرفیت استفاده شود. در برخی خطوط اتوبوس نیز که ایستگاه ندارند، باید اتوبوس ها دارای رمپ ویژه معلولان باشند.

وی ادامه داد: صندلی ویژه معلولان و سالمندان در تمام دنیا در اتوبوس ها در نظر گرفته می شود و تقاضا می کنیم در مترو و اتوبوس نزدیک ترین صندلی ها به درب های ورودی برای معلولان و سالمندان علامت گذاری شود.

بسیاری از پروژه‌ها پس از تکمیل مناسب‌سازی می‌شوند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه بسیاری از پروژه‌ها پس از تکمیل مناسب سازی می شوند، گفت: این پروژه ها باید هنگام اجرا از لحاظ مناسب سازی مورد توجه قرار بگیرند. با توجه به اینکه تعداد زیادی از ساختمان ها و ادارات فاقد شرایط مناسب سازی برای معلولان است، تقاضا داریم این موضوع در اولویت قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار