وزارت صنعت مقصر اصلی آلودگی هوای تهران‌؛ پایتخت نیازمند خودروهای برقی است

تهران (پانا) - رئیس کمیته عمران گفت ۲۳ سازمان در کاهش آلودگی هوای تهران مسئولیت دارند که یکی از آن‌ها شهرداری تهران است و شهرداری در ردیف یازدهم این لیست قرار دارد اما جالب است بدانید همیشه مقصر اصلی درباره آلودگی هوا شهرداری تهران اعلام می‌شود؛ در حالیکه مقصر اصلی آلودگی هوا وزارت صنعت است.

کد مطلب: ۱۳۲۴۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
وزارت صنعت مقصر اصلی آلودگی هوای تهران‌؛ پایتخت نیازمند خودروهای برقی است

هشتاد و یکمین «نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور» با حضور سیدمحمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، سالاری پور شهردار منطقه و جمعی از مسئولین کشوری و لشگری در مسجد قاسم بن الحسن(ع) منطقه۱۴ برگزار شد.

️آقامیری در این مراسم با بیان اینکه ارتباط بدون واسطه و چهره به چهره مسئولین با مردم از اهداف اصلی این دیدارها است، افزود: از ابتدای کار شورای ششم به صورت هفتگی در مساجد حاضر شدیم تا شنونده مطالبات و درخواست های شهروندان باشیم و با همراهی مسئولین مختلف سعی نموده ایم به درخواست های شهروندان رسیدگی کنیم.

️او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله آلودگی هوا در پایتخت اظهار داشت: شاهد هستیم که هر ساله با شروع فصل سرما و بحث آلودگی هوا همیشه تیر پیکان این مشکل را به سمت شهرداری می گیرند. در سال حدود ۲۵۰ روز آلودگی هوا در مرز هشدار و ۶۰ روز ناسالم است. سوالی که مطرح می شود این است که این مشکل چطور برطرف می شود؟

️نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در مسئله آلودگی هوا مسئولیت اصلی با شهرداری تهران نیست افزود: ۲۳ سازمان در کاهش آلودگی هوای تهران مسئولیت دارند که یکی از آن‌ها شهرداری تهران است و شهرداری در ردیف یازدهم این لیست قرار دارد. اما جالب است بدانید همیشه مقصر اصلی درباره آلودگی هوا شهرداری تهران اعلام می شود؛در حالیکه مقصر اصلی آلودگی هوا وزارت صنعت است.

️او اضافه کرد: مقصر اصلی، وزارت صنعت، معدن و تجارت است که برای سلامت مردم اولویت قائل نیست و با تولید خودروهای بی کیفیت و موتورسیکلتهای دوزمانه آلاینده موجب افزایش مرگ و میر مردم در هوای آ لوده می شود و هیچ اقدامی برای موتورسیکت های برقی و خودروهای استاندارد انجام نمی دهد.

️آقامیری با استناد به گزارش پلیس راهور مبنی بر اینکه تعداد خودروهای امروز تهران ۸ برابر ظرفیت معابر تهران است، تصریح کرد: شرکت های خودرو سازی هر سال حدود ۲۰۰تا ۳۰۰هزار خودرو به خودروهای شهر تهران اضافه می کنند. امروز شهر تهران حدود ۹میلیون خودرو و موتورسیکلت دارد و جالب است بدانید هر موتورسیکلت حدود ۵ برابر یک پراید آلودگی ایجاد می کند. سوال این است که شهرداری با این وضعیت چه کار می تواند انجام دهد؟ چه مقدار طرح و ترافیک و زوج و فرد می تواندبه این شرایط کمک کند؟

️او افزود: تنها کاری که شهرداری می تواند انجام دهد گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی است. که تعداد اتوبوس را زیاد کند و شبکه مترو را گسترش دهد که مردم بتوانند از این ظرفیت استفاده کنندو کمتر خودروی شخصی استفاده کنند.

️آقامیری با تأکید بر اینکه تا ۵۰ درصد خودروهای سطح شهر اعم از خودرو و موتورسیکلت برقی نشوند؛ مشکل آلودگی هوا حل نمی شود، گفت: خودروسازان می بایست خودروهای فرسوده را از رده خارج کنند در حالی که ۱۰ سال است حتی یک خودروی فرسوده از رده خارج نشده است و حدود ۷ سال است که خودروسازان قرار است خودروی برقی تولید کنند که انجام نمی دهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار