معاون وزیر علوم:

۳۵ درصد مقالات علمی ایران بین‌المللی است

تهران (پانا) - معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت هم‌اکنون رتبه علمی ایران با ۷۸ هزار مقاله علمی تولیدی از جایگاه ۱۵ در دنیا برخوردار می‌باشد که ۳۵ درصد از این مقالات بین‌المللی است.

کد مطلب: ۱۳۱۶۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
۳۵ درصد مقالات علمی ایران بین‌المللی است

به گزارش ایرنا، پیمان صالحی در دیدار با مدیران موسسات تابعه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در مشهد افزود: خوشبختانه استادان و دانشمندان ما همواره خط شکن بوده‌اند و مرزهای سیاسی و جغرافیایی را طی کرده اند.

وی ادامه داد: بدون تحقیقات بنیادی نمی‌توان به تولید علم دست یافت. امروز ایران در انزوای علمی قرار ندارد.

صالحی با بیان اینکه از یک هزار و ۴۰۰ مجله تایید شده توسط وزارت علوم، ۸۰۰ مجله در حوزه علوم انسانی است، افزود: از همین رو ما باید نهضت نمایه‌سازی را راه‌اندازی کنیم.

معاون وزیر علوم ادامه داد: نیاز است واقفان در حوزه پژوهش ورود پیدا کرده و از ظرفیت بسیار مناسبی که در آستان قدس رضوی موجود است، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فرصت مطالعاتی ما تنها به حوزه صنعت خلاصه نمی‌شود، گفت: ما باید از فرصت‌های مطالعاتی که در مجموعه آستان قدس رضوی وجود دارد، بهره برده و ضمن شناسایی این ظرفیت‌ها در نمایه‌سازی مجلات استفاده کنیم.

صالحی با اعلام آمادگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای نمایه سازی مجلات در آستان قدس رضوی، اظهار داشت: گنجینه‌ای که در حوزه‌های مختلف به ویژه پژوهش و فناوری در مجموعه آستان قدس رضوی وجود دارد، باید نمایه‌سازی بین‌المللی شود و در همین خصوص ما آماده همکاری با این مجموعه مقدس هستیم.

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز گفت: فعالیت‌های آستان قدس رضوی از گذشته تاکنون بر مبنای علمی و پژوهشی بوده است و در همین خصوص مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی متعددی تاسیس شده است.

عبدالحمید طالبی افزود: یکی از این مراکز بنیاد پژوهش های اسلامی است که در سال ۱۳۶۳ تاسیس شده است.

وی بیان کرد: این مجموعه تاکنون یک هزار و ۷۰۰ عنوان کتاب را در شمارگان بیش از ۱۴ میلیون اثر روانه بازار نشر کرده و آثار فاخری همچون «المعجم فی فقه لغه القران و سربلاغه» را به جامعه هدف عرضه کرده است که از افتخارات آستان قدس رضوی در جهان اسلامی به شمار می‌رود.

طالبی با بیان اینکه هر پیوستی در آستان قدس رضوی باید مبنای مطالعاتی و پژوهشی داشته باشد، گفت: با توجه به نیاز آستان قدس رضوی به فعالیت‌های علمی و فرهنگی، سازمان علمی و فرهنگی متشکل از دستگاههای پژوهشی و آموزشی تشکیل شده است که این سازمان باید به محل گفت وگوها، آمد و شدها و پژوهش‌های فاخر در کشور تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار