آغاز عملیات ادامه بزرگراه یادگار امام (ره)

تهران (پانا) - عملیات ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) که شامل مسیرهای بزرگراه یادگار امام (ره)- شهید بروجردی- آزادگان و آزادراه تهران ساوه می‌شود، با حضور شهردار تهران، رئیس شورای شهر تهران و جمعی از مدیران شهری، آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۴۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات ادامه بزرگراه یادگار امام (ره)

صبح امروز با حضور شهردار و برخی از اعضای شورای شهر تهران کلنگ زنی امتداد پروژه یادگار امام انجام شد. بزرگراه یادگار امام، ۱۷ کیلومتر بوده و از تقاطع چمران آغاز و تا میدان جی و پادگان جی ادامه داشت که در میدان جی به دلیل وجود معارضین ملکی، متوقف شده بود.براساس تصمیم مدیران شهری قرار بر این شد که شاخه غربی بزرگراه، از پادگان جی تا میدان فتح ادامه پیدا کند و از میدان فتح به بلوار بهار برسد و با تداوم آن از بزرگراه فتح به بلوار بهار، در نهایت به بزرگراه شهید بروجردی متصل شود.

با بهره برداری این پروژه حدود ۹.۲ کیلومتر به طول پروژه بزرگراه یادگار امام و شهید بروجردی افزوده می‌شود و یک محور ۲۶.۵ کیلومتری در غرب تهران تشکیل می‌شود که این محور تنها محوری در غرب تهران است که شمال و جنوب را به یکدیگر متصل می‌کند، در شرق تهران بزرگراه امام علی را داریم و در غرب تهران این امکان را بزرگراه یادگار امام فراهم خواهد کرد.

معارضین ملکی این پروژه، نهادی هستند و معارضین شخصی ندارد. در حال حاضر شهرداری موفق به توافق با وزارت دفاع شده است و ادامه پروژه از پادگان جی آغاز می شود. در این پروژه ۶ دستگاه پل ساخته خواهد شد،با رمپ‌های جهتی و کندروها ۱۰ کیلومتر مسیر سازی انجام می‌شود. پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم الانبیا است و ۳ سال زمان بندی پروژه خواهد بود.هزینه اجرای این پروژه ۱,۶۰۰ میلیارد تومان است، حدود ۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی، حدود ۲۰۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و حدود ۱۵ هزار تن میلگرد و فولاد استفاده می‌شود.تکمیل این پروژه، شهروندان را از فرودگاه مهرآباد را به فرودگاه امام خمینی (ره) می‌رسانند.

در این مراسم ،عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: فعالیت‌های معاونت فنی و عمرانی شهرداری به سه حوزه تقسیم می شود؛ نخست حوزه توسعه شهر خصوصا زیرساخت‌های فنی و عمرانی است؛ در قانون شهرداری‌ها نیز اولین وظیفه شهرداری ساخت معابر است که این توسعه مورد نظر را بر اساس طرح‌های جامع شهری پیگیری می‌کنیم. از آن دست می توان به پروژه شهید شوشتری، ادامه بزرگراه یادگار و شهید متوسلیان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه حوزه دوم فعالیت، بحث نگهداشت شهر به لحاظ معابر است، اظهار کرد: در حدود ۱۱۰ میلیون متر معبر داریم که اگر بخواهیم در نگهداشت ۱۰ درصد آن نیز فعالیت کنیم حدود ۱.۵ میلیون تن آسفالت نیاز داریم؛ همچنین در تولید و پخش آسفالت در تهران ۱۰ میلیون تن عقب ماندگی وجود دارد که در این دوره راندمان تولید آسفالت را از دو هزار و 500 تن به چهار هزار تن رساندیم.

معاون شهردار تهران با بیان این که بیش از نیمی از پل‌های تهران از سن خود عبور کرده اند و باید آنهارا به درستی نگه داشت گفت :‌عدم نظارت‌های اولیه یکی از مشکلاتی است که کارهای ما را دوبرابر می‌کند وکنترل کیفیت نیز مغفول مانده است.

وی اضافه کرد:‌ حدود ۷۸۰ کیلومتر راه اضافه به شهروندان تحمیل شده است و حدود ۵ درصد سوخت مردم تهران در این مسیرها و تقاطع‌های ناقص هدر می‌رود و بر همین اساس باید راه شهروندان را از ۷۸۰ کیلومتر به ۵۷ کیلومتر رساند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه امسال ۱۸ تقاطع را به شهروندان تحویل می دهیم گفت: این تقاطع‌ها راه ۱۲۳ کیلومتری را به ۸ و نیم کیلومتر تبدیل می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار