جزئیات تفاهمنامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص)
تهران (پانا) - صبح امروز تفاهمنامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص) برای احداث خط ۱۰ متروی پایتخت به امضای طرفین رسید.
صبح امروز تفاهم نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برای احداث خط ۱۰ متروی تهران به امضای علیرضا زاکانی شهردار پایتخت و سید حسین هوش السادات فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) رسید.
علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برای احداث خط ۱۰ مترو و آغاز مونتاژ دستگاه حفاری تونل مکانیزه این خط ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر خم، اظهار کرد: اهمیت، سرعت و تسهیل در بهره مندی از مترو در حوزه حمل ونقل شرایط بسیار خوبی برای ما فراهم کرده است. اولویت قطعی ما تکمیل ۷ خط فعلی است ، اما خط ۱۰ یک شرایط ممتازی دارد که اولا باعث گره گشایی از منطقه ۲۲ که سرانه پایین با ظرفیت جمعیت پذیری بالا دارد می شود؛ ضمن اینکه ۶ منطقه شهر از این خط بهره مند خواهند شد و قابلیتی برای سایر خطوط ما رقم می زند.
وی افزود: در کنار ۷ خط توجه به این خط برای ما موضوعیت دارد و بعد از این دقت در مسیر خط ۱۱ برای ما مهم است تا در آینده نزدیک این خط را نیز اجرایی کنیم.
زاکانی ادامه داد: قرارگاه خاتم و خدمات آن برای کشور ما یک افتخار است و هر عقل سلیمی حکم می کند که یک کشور برای سازندگی از همه ابزارها و ظرفیت های خود استفاده کند؛ در خط ۷ و یک مترو مشارکت فعال و اثر بخشی با قرارگاه خاتم داشتیم و تجربه این قرارگاه در این بخش برای ما بسیار مهم است.
شهردار تهران اضافه کرد: امیدواریم در سالهای آینده در بخش حمل و نقل، توسعه مترو را داشته باشیم و در ارتباط با همه ظرفیتها از جمله قرارگاه تعاملات گسترده تری برقرار کنیم تا تهران را بر مدار ظرفیت های متنوع بخش خصوصی و نهادهای انقلابی بسازیم.
وی بیان کرد: امیدواریم با شعار تهران به مثابه یک کارگاه شروع به ساختن همه تهران کنیم. باید با یک دقت بالا، بازنمایی تهران را داشته باشیم و در این راه همه ظرفیت های کشوری را به کار بگیریم.
زاکانی یادآور شد: ۳۲۵ ایستگاه مترو در افق ۱۱ خط در داخل شهر تهران ظرفیتی است که باید طراحی و نوسازی شهر را بر پیرامون آن قرار دهیم و با این کار شرایط و تجربه جدیدی را در تهران تجربه خواهیم کرد.
شهردار تهران گفت: تنها گلوگاهی که برای توسعه تهران وجود دارد منابع مالی است و برای این حل این مشکل، راههای مختلفی ازجمله بازطراحی پیرامون ایستگاه ها و توسعه محلی مبتنی بر ایستگاه ها وجود دارد که برای ما ظرفیت فوق العاده ای را خلق می کند؛ این امر مبتنی بر اراده بالا رقم خواهد خورد و گام به گام به سمت تحول بزرگ در روح و کالبد تهران پیش می رویم.
وی یادآور شد: انتظار از مسئولین مناطق این است که کانون مسئولیت را در شهرداری پیاده و به سرعت درباره این بارگذاری در پارسل های مختلف پیرامون ایستگاه ها تا شعاع ۸۰۰ متر برنامه ریزی کنند تا مشخص شود کدام بخش مربوط به شهرداری یا دیگر دستگاه ها و یا مردم است، یه طوری که باید شرایطی فراهم شود که همه اطراف این ماجرا سود کنند.
زاکانی گفت: در این قطعه ای که فاز اول است دو دستگاه حفاری ( تی بی ام) فعال می شود و در فاز دوم سه دستگاه که امکان گسترده ای را فراهم می کند. فاز اول امسال و فاز دوم سال آینده آغاز خواهد شد.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: دشمنان می خواهند پیشرفت هایی که در جمهوری اسلامی در حال انجام است و چشم انداز روشن و امید بخش فراروی ما را تاریک جلوه دهند؛ هفته پیش چند اتفاق پیوسته و مهم را در تهران شاهد بودیم، یکی از آن ها نمایشگاه توانمندیهای مدیریت شهری و حضور شهرهای خواهر خوانده در تهران بود. یکی از نکاتی که مدیران این شهرها بیان می کردند تحیری بود که درباره تهران و پیشرفت های آن داشتند. رویداد دیگر، برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری تهران بود که شامل ۲۳۱پروژه و بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بود و مقدمه آن تفاهم اولیه با سرمایه گذاری بود که حدود ۵ هزار میلیارد تومان در یکی از پروژه ها سرمایه گذاری خواهد کرد.
مسعود درستی مدیرعامل شرکت متروی تهران نیز در آیین انعقاد این تفاهم نامه اظهار کرد: دو تجربه موفق در خط ۷ و توسعه جنوبی خط یک با ۵۲ کیلومتر مسیر و ۲۰ ایستگاه در متروی تهران که تا پایان سال آینده به ۲۶ کیلومتر می رسد و ۴ ایستگاه دیگر نیز به آن اضافه می شود، باعث انعقاد تفاهم نامه جدید در خط ۱۰ با قرارگاه خاتم الانبیا شد.
مدیرعامل شرکت متروی تهران در توضیح بیشتر درباره خط ۱۰ گفت: این خط ۴۴ کیلومتری شامل ۳۵ ایستگاه که شمال شرق را به شمال غرب تهران می رساند، یکی از ۴ خطی است که طبق طرح جامع ریلی تهران باید تا افق ۱۴۲۰ ساخته شوند اما برنامهریزی ها به گونه ای پیش می رود که تا ۵ سال آینده حداکثر امکان را برای ساخت آن داشته باشیم.
وی افزود: ویژگی های این خط ارتباط با خط ۵ مترو تهران است. شهروندانی که از متروی کرج به تهران می آمدند در سنوات گذشته فقط از ایستگاه صادقیه میتوانستند وارد شبکه مترو شهر تهران شوند بعد از گذشت مدتی خط ۴ و ایستگاه ارم سبز نیز اضافه شد اما کماکان ازدحام جمعیت را داریم. بنابراین خط ۱۰ میتواند بخش دیگری از این بار مسافرین کرج به تهران را کم کند و از این حیث می تواند یکی از خطوط کلیدی باشد.
ارسال دیدگاه