نیمی از بیماران حاد تنفسی در بیمارستان های گیلان بهبود یافتند

رشت (پانا) - نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مقابله با کرونا در گیلان گفت: نیمی از مبتلایان به بیمارهای حاد تنفسی که طی گذشته در بیمارستان های گیلان بستری شده بودند، تا کنون بهبود یافته و ترخیص شده اند.

کد مطلب: ۱۰۲۸۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
نیمی از بیماران حاد تنفسی در بیمارستان های گیلان بهبود یافتند

دکتر محمد حسین قربانی گفت : در ١٥ روز گذشته تعداد بیماران ورووی به مراکز درمانی استان به دلیل مشکلات حاد تنفسی چهار هزار و ٥٤٩ نفر بوده که خدمات لازم را دریافت کردند و از این تعداد ٢ هزار و ٢٦١ نفر بهبود یافته و مرخص شده اند.

وی خاطر نشان کرد: در این میان٢٠٠ نفر فوتی داشتیم که عمده آنها دارای عفونتهای تنفسی بودند اما بدون مشخص شدن نتیجه آزمایشات و کیت های تشخیص نمی توان علت فوت آنها را بیان کرد .

وی در ادامه همچنین خبر داد که ۱۵ هزار کیت تشخیصی کرونا توسط خیرین شرق گیلان که مقیم آلمان هستند تامین شده و با هماهنگی های انجام شده به زودی به استان وارد می شود.

خیرین ایرانی مقیم خارج کشور و در داخل ایران از ظرفیت های خوب برای کمک به مدیریت این وضعیت هستند.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مقابله با کرونا در استان با تاکید بر اینکه مشارکت و همکاری مردم در مقابله با این ویروس بسیار مهم است، اضافه کرد: اگر مردم همکاری کنند در این شرایط می توانیم ظرف یک هفته حلقه اتصال ویروس را قطع کنیم .در غیراینصورت با بسیج شدن همگان ، اعم از بسیج، ارتش، سرباران خط مقدم و غیره جوابگو نخواهیم بود بنابراین همکاری مردم بسیار اهمیت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار