معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش:
بازی میتواند موقعیتهای متنوع یاددهی و یادگیری را ایجاد کند
تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش وپرورش در بازدید از پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی تاکید کرد بازی میتواند موقعیتهای متنوع یاددهی و یادگیری را ایجاد کند.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، علیرضا کمرئی در بازدید از پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی که در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با اشاره به این مطلب که بازی یک فعالیت مهم در دوره های رشد کودکان است گفت: «کودک سالم اشتیاق به بازی و اسباببازی نشان میدهد و بر اساس نظر روانشناسان این از نشانههای سلامت آنان است.»
او افزود: «بازی کردن فقط به کودکان اختصاص ندارد وانسانها درهر سنی سعی میکنند سرگرمی و بازیهای مناسب با سن خود را تدارک ببینند.»
او گفت: «با توجه به تاثیر مستقیم بازی در رشد ذهنی و افزایش مهارتهای حرکتی بچهها، خانوادهها باید در انتخاب اسباببازی وسواس داشته باشند و بازیها و اسباب بازیهای مناسب را در اختیار بچه قرار دهند.»
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش بازی بچهها را در مسیر رشد جسمی و اجتماعی، فکری و عاطفی سودمند دانست و گفت: «بازی موقعیتی را فراهم میآورد که انسان بخشی از احساسات، اضطرابها و ناکامیها را در جریان آن بروز و ظهور میدهد و در نتیجه قدرت سازگاری وانطباق وی با محیط اجتماعی در جریان بازی افزایش مییابد.»
کمرئی اشاره کرد: «رشد کودکان در جهات مختلف یک هدف مهم درگسترش بازی در مدارس است و یک وجه مهم بازی آن است که به کمک آن میتوان موقعیتهای متنوع یاددهی و یادگیری را ایجاد کرد.»
او گفت: «درصورتی که نظام آموزشی بتواند با بازی و اسباببازی محیط تعاملی بهتر و محیطهای آموزشی مناسبتری را برای دانش آموزان فراهم آورده وآن را گسترش دهد فرصتهای یادگیری دانش آموزان توسعه یافته ویادگیرندگان به روشهای فعال تری، یادگیری را تجربه خواهند کرد و این امر همان چیزی است که ما در جریان تربیت ویادگیری از بازی و اسباب بازی در محیطهای آموزشی انتظار داریم.»
کمرئی گفت: «خانوادهها باید اسباب بازی را متناسب با نیازهای واقعی کودکان، فرهنگ جامعه، تاثیر اسباب بازی در جسم وشخصیت کودکان، ایمنی بالا وتناسب سنی و شاخصهای دیگر، انتخاب نمایند و بنظر میرسد جامعه باید برای تغییر در رفتار مصرف کنندگان اسباب بازی در این زمینه، گامهای جدیتری را بردارد وشرایط امروز را بهبود بخشد.»
او در پایان، اسباب بازیها وآثار ارائه شده در نمایشگاه امسال را ارزنده خواند وگفت: «این تولیدات میتواند در خلق موقعیتهای بیشتر یادگیری، توسعه وتقویت تفکر دانش آموزان و رشد خلاقیت آنان کمک کند. لذا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید موقعیتی را پدید آورد که دسترسی به تولیدکنندگان و آثارتایید شده آنها بعد از پایان نمایشگاه از مجاری مناسب امکان پذیر باشد.»
ارسال دیدگاه