رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی: ۱۴ استان کشور مرکز اوتیسم ندارند

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه ۴۲ مرکز اوتیسم در کشور بیش از ۲ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش دارند خبر داد۱۴ استان در کشور مرکز اوتیسم ندارند که اگر زمین این مراکز تامین شود خیرین تعهد ساخت این مدارس را داده‌اند.

کد مطلب: ۹۷۵۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی: 14 استان کشور مرکز اوتیسم ندارند

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سیدجواد حسینی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که با دستور بررسی مسائل دانش‌آموزان با نیازهای ویژه این استان برگزار شد گفت: «تامین اعتبار سرویس رفت و آمد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه یکی از عوامل مهم در کاهش نرخ ترک تحصیل این دانش‌آموزان است و اعتبار سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در دولت تدبیر و امید ۴۲ برابر افزایش یافته است.»

او ادامه داد: «برای تامین هزینه ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان می‌توان از ظرفیت شورای شهر استفاده کرد و سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز مبلغی بیشتر از تعهد خود به استان کرمانشاه اختصاص خواهد داد.»

معاون وزیر با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه ۷.۴ متر مربع است گفت: «میانگین سرانه فضای آموزشی کشور ۵.۲ متر مربع است که با همت خیرین، وضعیت استان کرمانشاه از میانگین کشوری بالاتر است.»

او افزود: «فضای مورد نیاز برای دانش‌آموزان استثنایی باید بیشتر از فضای دانش‌آموزان عادی باشد و میانگین سرانه فضای آموزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در کشور بیش از ۱۰ متر مربع است. میانگین هزینه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیز ۵ برابر بیشتر از دانش‌آموزان عادی است.»

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور سیاست اصلی این سازمان برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را حرکت از تفکیک به تلفیق و از تلفیق به سمت فراگیری دانست و افزود: «از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۷۳ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه دانش‌آموز فراگیر شده‌اند که‌‌ رشد ۸۲ برابری را نشان میدهد.»

او گفت: «در راستای سیاست فراگیرسازی، ۱۲ هزار مدرسه در کشور، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را تحت پوشش قرار داده‌اند.»

حسینی با بیان اینکه ۴۲ مرکز اوتیسم در کشور بیش از ۲ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش دارند گفت: «۱۴ استان در کشور مرکز اوتیسم ندارند که اگر زمین این مراکز تامین شود خیرین تعهد ساخت این مدارس را داده‌اند.»

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ۱۲ مرکز جامع توانبخشی تحت عنوان مرکز مشاوره، راهنمایی و توانبخشی خانواده ویژه دانش‌آموزان با نیاز ویژه و خانواده‌های آنان در کشور فعالیت دارند افزود: «نیروی انسانی و تجهیزات مرکز مشاوره، راهنمایی و توانبخشی خانواده استان کرمانشاه در حد امکان تامین خواهد شد.»

او گفت: «۵۰ درصد ساخت مرکز پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای را وزارت آموزش و پرورش تقبل می‌کند و ۵۰ درصد بقیه نیز از اعتبارات استانی و مشارکت خیرین تامین خواهد شد.»

حسینی با بیان اینکه به انسان‌ها باید نگاه دارایی‌محور داشته باشیم و این دارایی‌ها را ببینیم و رشد دهیم افزود: «دانش‌آموزان استثنایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هستند که باید دارایی‌های آنان را رشد دهیم.»

او در پایان گفت: «مناسب‌سازی جامعه، معلمان، والدین و کتب درسی رویکرد اصلی تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.»

۳ هزار و ۹۱۷ دانش‌آموز با نیاز ویژه در استان کرمانشاه در حال تحصیل هستند که ۴۱۵ همکار فرهنگی در ۷۶ مرکز و کلاس ضمیمه کار تعلیم و تربیت آن‌ها را بر عهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار