سرپرست وزارت آموزشوپرورش در نشست شورای معاونان:
سرپرست وزارت آموزشوپرورش: شورای معاونان در اخذ رأی اعتماد به حاجی میرزایی تاثیرگذار باشند
تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزشوپرورش از اعضای شورای معاونان این وزارتخانه خواست بدون عدول از اصول تأثیر لازم را برای دریافت رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشند.
![سرپرست وزارت آموزشوپرورش: شورای معاونان در اخذ رأی اعتماد به حاجی میرزایی تاثیرگذار باشند](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZTg0NmQxFRR9/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHbDLIQE1rXKQsAIKXaKdntA,,/ZTg0NmQxFRR9.jpg)
به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت آموزشوپرورش، سیدجواد حسینی صبح امروز در نشست شورای معاونان وزارت آموزشوپرورش به اهمیت انتقال تجربه و دانش سازمانی اشاره کرد و گفت: «با رویکرد استفاده از مدیریت دانش باید مجموعه تجارب سازمانی خود را مدون به وزیر پیشنهادی ارائه دهیم.»
او با تشکر از همراهی شورای معاونان در دوران سرپرستی گفت: «همواره در گسست انتقال اطلاعات هستیم و به همین علت باید در نظام تعلیم و تربیت همهچیز درسآموز باشد و تجربههای دانشی خود را منتقل کنیم.»
سرپرست وزارت آموزشوپرورش افزود: «فشار بیرونی بر همه وزاتخانهها وجود دارد و البته بر آموزشوپرورش بیشتر است باید در تغییر رویکرد نقشآفرینی داشته باشیم و بر این تأکید کنیم که اصالت دستگاه تعلیم و تربیت را از دست نمیدهیم.»
او با تاکید بر حمایت از گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزشوپرورش خطاب به شورای معاونان گفت: «تلاش کنیم از ظرفیتهایی که بر اساس اصول تعلیم و تربیت است، استفاده کنیم و بدون عدول از اصول تأثیر لازم را برای اخذ رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.»
نگاه به آموزشوپرورش باید بهصورت فرایندی باشد
سرپرست وزارت آموزشوپرورش تأکید کرد: «آموزشوپرورش یک فرایند است و باید نگاه فرایندی به آموزشوپرورش باشد و به سرمایههای ساختاری آن توجه شود لذا نگاه پروژهای به آموزشوپرورش به ضرر نظام تعلیم و تربیت است.»
او به آخرین پیمایشهای افکار عمومی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: «بااینکه حجم فعالیتها در آموزشوپرورش بسیار زیاد است اما در پیمایشها، سومین دستگاه در رضایتمندی انجام امور و پاسخگویی ازنظر مردم بودهایم. مردم، معلمان را سرمایه اجتماعی نخست جامعه میدانند و مدارس را نهاد اول خدمات رسان کیفی تلقی میکنند.»
حسینی ادامه داد: «نگاه مقام معظم رهبری به آموزشوپرورش بیبدیل است و در سخنان ایشان مکرراً تأکید بر آموزشوپرورش را میتوان مشاهده کرد، باید تعامل داشته باشیم و از تعارض و سازش پرهیز کنیم و با اصول پیش بروید تا با رویکرد گفتمان و تعامل از کوچکانگاری آموزشوپرورش جلوگیری کنیم.»
سرپرست وزارت آموزشوپرورش گفت: «امروز برهم خوردن آرامش جامعه و نظام تعلیم و تربیت ایجاد فضای تضاد و گسترش آن، ایجاد وقفه درروند امور، ناامیدسازی، افزایش نارضایتی و کاهش ناکارآمدی عمدهترین محورهایی است که دشمنان بر آن تأکیددارند و هر فرد که دلسوز نظام تعلیم و تربیت است باید در نقطه مقابل آن عمل کند.»
او در ادامه اضافه کرد: «حفظ آرامش، انسجام، ایجاد همگرایی، سرعت بخشیدن به روند امیدآفرینی، افزایش رضایتمندی و کارآمدسازی نظام تعلیم و تربیت باید هدفگذاری مدیران و دستاندرکاران تعلیم و تربیت باشد.»
حسینی در پایان تأکید کرد: «امید داریم وزیر پیشنهادی جدید در جهت تحقق این راهبردها موفق شوند. همگی دست وی را به گرمی بفشاریم و برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت به وی مدد برسانیم.»
ارسال دیدگاه