مدیرکل دفتر کاردانش آموزشوپرورش خبر داد
تعیین مشوق برای هنرجویان فارغالتحصیل هنرستانها از سوی شورای عالی اشتغال
وجود حداقل یک هنرستان کاردانش در تمام مناطق آموزشی، دستاورد نظام آموزشی در بعد از انقلاب محسوب میشود
تهران (پانا) - مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزشوپرورش، توسعه مناطق آموزشی در مناطق محروم را جز برنامههای اولویتدار دانست و تاکید کرد با کمک دستگاههای دیگر در حال پیگیری برای تکمیل تجهیزات این مناطق هستیم.
سیدمصطفی آذرکیش درباره تجهیز آزمایشگاههای هنرستانهای کاردانش در مناطق محروم به پانا گفت: «ما تقریباً از تمام ظرفیتها برای جبران یا تکمیل نیروی انسانی و بحث فضا و تجهیزات استفاده میکنیم زیرا اولویت توسعه مناطق آموزشی در مناطق محروم برای ما مهم است.»
او ادامه داد: «یکی از روشها و منابعی که میتواند در مناطق محروم برای تأمین تجهیزات موردنظر باشد، منابع دولتی است که از محل فروش دو درصد گاز، بخش قابلتوجهی از آن به هنرستانها اختصاص پیدا میکند.»
آذرکیش محل بودجه سنواتی را از دیگر منابع و روشهایی عنوان کرد که میتواند برای تأمین خدمات آزمایشگاهی هنرستانهای کاردانش در مناطق محروم مفید باشد.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزشوپرورش ادامه داد: «در کنار این موضوع از ظرفیت دستگاههای خارج از آموزشوپرورش بهویژه مراکز آموزشهای دولتی که سازمان آموزشوپرورش فنی و حرفهای در مناطق محروم دارد یا وزارت جهاد کشاورزی استفاده میکنیم و در حال پیگیری برای تکمیل تجهیزاتشان هستیم.»
آذرکیش افزود: «خوشبختانه اکنون در سراسر کشور حداقل یک هنرستان کاردانش را در تمام مناطق آموزشی داریم که دستاورد نظام آموزشی در سالهای بعد از انقلاب اسلامی محسوب میشود.»
او در ادامه افزود: «از طرف دیگر ظرفیتهایی را شورای عالی اشتغال برای مناطق محروم و روستایی در نظر گرفته است که مشوقهایی را برای هنرجویان فارغالتحصیل هنرستانها مشخص کرده است.»
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزشوپرورش در پایان گفت: «این مشوقها کمک میکند تا بخشهای خارج از آموزشوپرورش در تکمیل تجهیزات مساعدت کنند.»
ارسال دیدگاه