آقایی: نسل جوان را بی‌جهت متهم می‌کنیم

تهران (پانا) - قائم مقام نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تاکید کردکه این همه گروه جهادی برای موضوع سیل تشکیل شده است، صد هزار هیئت مذهبی داریم که بدون پول فعالیت می‌کنند. اینها نشان می‌دهند که خودانگیختگی مشکل ماست نه مشکل مخاطبان ما.

کد مطلب: ۹۰۶۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
آقایی: نسل جوان را بی‌جهت متهم می‌کنیم

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حجت الاسلام آقایی، قائم مقام نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در جمع مسئولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به بحث خودانگیختگی در نسل جدید گفت: «خودانگیختگی مشکل ماست نه مسئله ما. منشا مشکلات، جهل است اما منشا مسئله ها علم است و عدم توفیق ما در خودانگیختگی دانش آموزان، محصول جهل ماست نه محصول علم ما.»

او در ادامه گفت: «نبود خودانگیختگی حاصل ناتوانی ماست زیرا اگر علت، ناتوانی نسل جوان است، پس چرا این همه گروه جهادی برای موضوع سیل ایجاد شده است. صدهزار هیئت مذهبی داریم که بدون پول دولتی دارند فعالیت می‌کنند. پس خودانگیختگی مشکل ماست نه مشکل مخاطب ما. ما نسل جوان را بیخود متهم می‌کنیم.»

قائم مقام نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه با اشاره به تعریف خوانگیختگی و خودجوشی گفت: «تعریف‌ها گاهی به لوازم است و گاهی به ماهیت. تعریف به ماهیت سخت است لذا تعاریف بیشتر شرح الاسمی و به لوازم است. ما هم به جای خودانگیختگی، خودانگیخته را توصیف می‌کنیم.»

او گفت: «خودانگیخته در تشکل تربیتی کسی است که یک سلسله اعمال و رفتارش بر اثر جوشش منابع معرفتی اش باشد، باید بچه‌ها را معرفتی بار بیاوریم. تا بچه‌ها کار معرفتی نکنند، کار انگیزشی در آنها اتفاق نخواهد افتاد. هنر کار معرفتی این است که چشمه وجود انسان را جوشان می‌کند.»

حجت الاسلام آقایی اشاره کرد: «محل خودانگیختی، قلب انسان است و اگر اتحادیه هیئت‌های انصارالمهدی(عج) دلنشین، جذاب و خوبی داشته باشد، مشکل خودانگیختگی پیدا نمی‌کند و انگیزه پاک نفسانی برای نیل به اهداف والا و مقدس است.»

قائم مقام نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان درخصوص چرایی خودانگیختگی گفت: «همیشه تربیتِ سرمایه انسانی خودانگیخته به عنوان موتور محرک تشکل‌های انسانی خصوصا تربیتی مطرح بوده است و تشکل یک فراورده انسانی است که در آن، انسانها با هم در ارتباطند. اساسا میل به حرکت به سمت آرمان، و خوف از خمود و خمودگی در سیر مادی و معنوی، همیشه وجود دارد لذا خودانگیختگی مهم است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار